sofiastotto

Alla inlägg den 23 juni 2011

Av Sofia Lindström - 23 juni 2011 18:28

(fortsättning...)


Väl hemma fick jag ta mig en lång funderare. Hur va det egentligen jag hade tänkt mig, det här med häst...

Det jag viste va att mannen som ägde hästarna hade mycket gott rykte om sina stabila, snälla hästar. Han lånade ut en del hästar till ridskolan jag gick på när jag var yngre, och jag får lov att säga att jag gillade alla dessa hästar, ingen gjorde mig besviken. Därför va det just hos honom som jag kände att jag säkerligen skulle hitta min blivade häst. Men nu va det som sagt en inriden häst som jag hade tänkt mig   från första början.


Dock kunde jag inte släppa tanken på Ta Tongka...


Jag hade tur att stallet där Ta Tongka stod låg inte långt borta, så jag beslöt mig för att åka och kika igen. Och nu ville jag se hur han rörde sig.


 

Av Sofia Lindström - 23 juni 2011 07:11

(fortsättning...)


Jag ville så klart ge hästarna en chans, även om det nu inte va en sån ung häst som jag hade tänkt mig.

Väl inne i stallet, hästarna på var sin sida av mig, två valacker, en som inte ville stå still, och en som stod lungt och letade mat i krubban.

Jag gick in till den som verkade ha sämst tålamod först. Denna häst va nästan svart, och hade bläs och 3 strumpor. Jätte snygg! Jag gick fram till hästen och sträckte fram min hand, men den va inte intresserad, utan ville hellre ut till sina kompisar i hagen. Den stod och tryckte vid fönstret och försökte studtals att klättra ut genom fönstret. Den gnäggade oroligt och lät mig inte borsta den. Det kändes inget bra alls... Beslöt mig ganska snart för att gå in och kika på den andra hästen, som verkade betydligt lungnare.

Här möttes jag av en svart/vit skäck med lugna ögon. Han vände huvudet till mig så fort jag öppnade box dörren. Denna va nyfiken och lät sig borstas. Han va lugn och trevlig, och på något sätt så kände jag väldigt fort att det va något speciellt med denna lilla häst.

Efter att ha stått inne i hans box ett tag gick jag sedan ut till mannen och frågade vad hästen hette, han svarade, -Ta Tongka!


Här är en bild från en film som jag lyckades hitta på "youtube" på Ta Tongka.

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<<
Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards