sofiastotto

Alla inlägg den 4 september 2011

Av Sofia Lindström - 4 september 2011 20:46


Pusslade ihop ett dressyr träns i stallet idag, och putsade upp det. Det blev lacknosgrimma och swarowski pannband. Klippte även av snokrems flärpen på nosgrimman och "flugorna" på tyglarna. Blev ganska bra tror jag. Får se vad totto tycker om det i veckan!


Nu ska jag börja skriva ridschema med som jag har tjatat om ca100 gånger innan.   Börjar imorgon!


Här har ni tränset. Hiss eller diss?


 

 

Av Sofia Lindström - 4 september 2011 19:05


Jag har verkligen världens snällaste unghäst!


Jag tog in Totto i stallet. Tänkte att jag skulle testa min limegröna outfit på honom. Gröna lindor runt om va tanken. Men han ville inte vara stilla. Taggad? Nej.. Nu i efterhand så förstår jag att det mitt fel. Jag va helt enkelt nervös. Jag hade ju bestämt mig för att rida. Och det va över 5veckor sedan sist.

Vi gick iväg mot ridhuset. Gick med honom ett tag som uppvärming innan jag hoppade upp. Nervös, men överlycklig. Skrittade lite snett igenom, tog någon volt i båda varven och övade halter. Sen gick vi över i trav. Gjorde samma övningar som i skritt. Sen blev det galopp. Ett varv i båda varven. Galoppfattningarna satt på en gång, och han tog rätt galopp på första försöket i båda varven! Helt otroligt! Efter tvravade jag av och hoppade av för att skritta av honom för hand. Satt nog på honom ungefär 15-20min idag. Ville inte tjata något på honom när det va första gången på länge som jag red.

Han gjorde inget bus, utan va snällt och lydigt.  


Här är ett kort sen efter passet. Han blev faktiskt lite svettig, men det va ju 26grader ute, och jag va också helt dö svettig:

 

Och här är på vår avskrittnings promenad:

   

 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards