sofiastotto

Alla inlägg den 6 september 2011

Av Sofia Lindström - 6 september 2011 20:18


Idag va det ridning på gärdet på shemat. Det blev dock ridning i ridhuset i stället. Inte för att det va dåligt väder, utan för att jag fick sällskap där, vilket inte händer allt för ofta tyvärr, och det känns som att det är bra att öva på att rida med andra.


Framskrittning för hand. Sedan lite skritt, trav och galopp uppsuttet. Sen fick Anna prova att rida Totto lite. Han bettede sig som en ridskole häst nästan. Lugn som en fil bunke. Det enda han testade med, det va att vara lite extra trög. Men det gick fint och hon tog ett par galoppsteg också. Han såg väldigt stabil ut, vilket är super kul! Sen hoppade jag upp och avrundade. Sen skrittade jag av honom för hand länge.


Testade hans limegröna outfit idag + hans nya hoppgjord med magplatta.

Så här såg han ut i det:

Hiss eller diss?


 

 


Av Sofia Lindström - 6 september 2011 08:23


Igår stod det löslongering på schemat!


Totto fick ha sitt dressyrträns. Va så sugen på att se hur han såg ut i det. Och det va super fint!


Löslongerade i ridhuset. Släpade fram 3bommar som han först fick trava över i båda varven. Sen höjde jag upp den bommen i mitten, så att han fick lyfta på benen lite.


Efter ett tag blev det galopp och då flyttade jag ihop bommarna till ett litet hinder. Först va han lat och va inte så sugen på att springa. Här kände jag att jag behöver vara mer bestämd. Han måste orka lite mer än bara några steg. Så jag busade upp honom, och efter ett tag galloperade han helt själv, frammåt och jätte fint. Tror att jag behöver vara lite mer bestämd än vad jag är ibland.

Löslongerade som sagt med lite bommar och hinder idag. Så jag tog bort löshoppningen på lördag (om det va någon som hann se det) för vi ska ha gäster då, så jag vet inte om jag kommer hinna med så mycket i stallet.


Försökte ta ett kort på honom i tränset när vi va ute och gick. Men han ville inte stå still, så det blev bara suddigt för att det av ganska mörkt också.


 

 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards