sofiastotto

Alla inlägg den 30 september 2011

Av Sofia Lindström - 30 september 2011 06:55


Ett mode som har hängt i ganska länge nu är -Rid inspirerande kläder.


Skor som liknar jodpurs, stövlar, leggings som liknar ridbyxor, och kavajer som liknar våra tävlingskavajer.


Jag tycker att det är kul att detta är i mode. Det känns som att fler blir medvetna om att man faktiskt kan gilla mode även om man håller på med hästar. Nu kanske jag drog det lite hårt men, jag vet många som inte har en aning om att det finns miljontals "märkes" ridkläder. Tex. när jag pratade med en tjej på jobbet en dag, strax efter jag varit på Gbg horseshow och sa att jag va så nöjd med min nya tröja som jag köpt där på rea, som kostade 600kr (kommer inte ihåg riktigt vad den kostade innan, men jag vet att den va rea). Och hon höll på att tappa hakan, -Finns det dyra ridkläder? fick jag till svar. Och det finns nog egentligen inget stopp i hur mycket ridkläder kan kosta, samma som "vanliga" kläder.


Kommer ihåg Carolina Gynnings kommentar: Jag älskar hästar, sen är ju ridkläder så otroligt snygga!



Men vad tycker ni egentligen? Ska man ha låtsas ridkläder till vardags, och riktiga när man är i stallet?


Jag är absolut inte feg med att visa mig i mina stallkläder på stan och i affärer, speciellt inte om jag har klätt upp mig lite extra till en lektion eller nåt liknande.  



Här är lite skor ur "Din sko"s senaste kollektion:


   

 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards