sofiastotto

Alla inlägg under december 2011

Av Sofia Lindström - 1 december 2011 15:28


Nu får Totto stå med flughuva mitt i "vintern". En av ögondropparna är pupillvidgande och gör att pupillen blir ovanligt stor. Ögat blir då mycket ljuskänslig. Därför har jag valt att han får ha flughuva på sig under dagen då det är ljust ute, då den stänger ute lite ljus.


Stackarn..


Så här söt är han:


 


 

Av Sofia Lindström - 1 december 2011 15:09


Jag älskar att lägga in nytt spån och göra det fint i Tottos box. Jag står alltid "för" länge och mockar. Sen vill jag att bädden ska vara platt och rak, och kan stå länge och jämna ut, t.o.m "sudda" bort mina fotspår ifrån bädden. Galen?


Har alltid tykt att det är viktigt att göra ordentligt rent i boxen(ar). Speciellt nu när det är så blött och lerigt ute är det viktigt att dom får stå torrt och rent den tiden som hästen står i boxen.


Jag har svårt att sluta mocka när jag väl har börjat, och vet att om man slarvar en dag så får man dubbelt så jobbigt dagen efter. Och okej, OM man ska iväg en fredagkväll efter jobbet så kan jag ju skynda mig, men som sagt så står jag minst dubbelt så lång tid på lördagen och går igenom hela boxen noggrant.


Är ni snabb eller långsamma mockare?


Färska bilder från idag:

   


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards