sofiastotto

Alla inlägg den 3 januari 2012

Av Sofia Lindström - 3 januari 2012 07:02


Igår red jag Benito. Tanken va att mest känna igenom honom inför onsdag då jag ska träna för Lena. I ridhuset va även Johanna, Ilona och Lisette.

I början va han super taggad. I varje steg nästan lyfte han i fram, även när jag släppte kontakten och hade lite lösa tyglar. Johanna sa att han såg ut som en cirkus häst.   

För att låta honom tänka mycket red jag mycket volter, även öppna och sluta på volt. Detta hjälpte lite ända tills vi kom till galoppen. Här va han helt galen rent ut sagt. Han gick åt sidan, kastade sig frammåt, lyfte i fram och gjorde krumpsprång. När jag släppte kontakten i en sekund exploderade han och drog iväg i världens räser galopp. Trodde verkligen aldrig att jag skulle få ut något vettigt av detta pass.


Sen gjorde jag lite tvärt om ridning som jag har fått göra några anndra gånger på honom. Lugn, lugn trav på långa tyglar, böja och ställa. Nu för första gången testade jag även att rida lite ordentligt efter tvärt om ridningen. Och det funkade super bra! Han blev en helt annan häst. Lyssnade jätte bra och va följsam och fin. Vågade mig på galopp i båda varven med otroligt bra resultat. Han va verkligen avslappnad och jätte lugn.   


Red kanske 20-30min samanlagt. Men ändå såg han ut så här efteråt:

Trött?  


     

Packade sedan in honom i fleece filtar. Borstade honom. Och efter det fick han gå in i boxen.


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards