sofiastotto

Alla inlägg den 5 januari 2012

Av Sofia Lindström - 5 januari 2012 06:11


Igår tränade jag för Lena med Benito. Jag hade skrittat fram och värmt upp i skritt innan lektionen började. Benito va även igår lite övertaggad och lyfte ifram i traven. Skönt då att få hjälp! Vi drog igång ganska direkt med övningen, där vi andvände oss av 4bommar. Här skulle jag göra volt runt 2 bommar och rida halvt igenom ridbanan för att sedan byta varv osv. Mycket "krångel", lösgörande och tänk så att Benito skulle slappna av mentalt och bara tänka i nuet utan att bli för taggad.


Efter ett tag började han slappna av och vi tog en skritt paus. När vi skulle komma igång igen va den stora frågan -Ska man våga sig på att testa en galopp? Vi ville inte förstöra hans avspändhet samtidigt som det lockade oss båda (kanske mest mig) att ändå försöka. Sagt och gjort. Höger varv fick vi till en super fin fattning! Vi låg på en volt på stora mitt volten och rullade på i den kanske bästa galoppen som vi någonsin har plockat fram. Lugn rund och trevligt. I andra varvet blev han lite mer taggad, men ändå relativt avspänd. Helt okej galopp.


Nöjd för dagen travade jag av och försökte få honom lite lång och låg. Lena och jag va nöjda, Benito lika så!  


   

Bilderna är från en annan träning!



 


Av Sofia Lindström - 5 januari 2012 05:46


Kom igen och ställ frågor i frågestunden!! Alla frågor besvaras i ett inlägg!   


 


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards