sofiastotto

Alla inlägg den 26 januari 2012

Av Sofia Lindström - 26 januari 2012 21:10


Härlig dag i stallet. Underbara människor och underbar Totto!    Totto fick på sig dressyrsadeln för första gången sen träningen för Lena. Han kändes lite ringrostig får jag lov att säga. Men när han hade blivit lite varmare så gick det bättre. Han sköter sig så fint min lilla vän. Jag känner mig aldrig rädd på hans rygg och vi är verkligen 1 jag och han. Har inga ord som beskriver hur mycket jag älskar honom, det är bortom all oändlighet!



 


 


Av Sofia Lindström - 26 januari 2012 06:28


Igår fick jag ha räser fart i stallet då jag skulle iväg på bio (Hamilton, super bra!). Jag fixade boxarna först för att kolla av tiden om jag skulle hinna rida. Sen tillslut bestämde jag mig för att jag skulle hinna. Såg fram emot att rida Benito igen efter i tisdags då det gick så bra. Tanken va att jag skulle testa mitt hackamore på honom, men det va alldeles för stort och det är ändå bara cob på tränset, han skulle behöva ponny.    Väl till ridningen. Jag gjorde lika dant som jag gjort dagen innan. Skrittade fram, joggade sedan fram honom i frisk trav på långa tyglar så att vi skulle bli varma. Saktade av till skritt och började jobba honom lång och låg. Samma som dagen innan tog jag galoppen relativt tidigt i passet. Lugna galoppfattningar, trevlig rund och halsen va låg. Helt underbart! Galoppen och nästan allt det andra skedde med långa tyglar. Johanna kom in till ridhuset och bekräftade att han såg jätte avslappnad ut och såg ut att trivas. Jag skämtade om att -Vad ska Marja tro nu, när jag skolar om honom till westarhäst? hahaha. Tog galopp i båda varven, på volt och på fyrkantspåret. Sen travade av på lång tygel, och han gick nästan med näsan i backen. Sen skrittade av.

Pratade med Marja på vägen hem från stallet. Hon tyckte att alla ideér va bra så länge han verkade trivas. Och det gjorde han verkligen.  



Totto ska få gå ett efterlängtat dressyrpass idag. Han kommer garanterat att vara pigg och glad.  



En liten hemlis har dykit upp. Vad nu detta är får ni veta när allt fallit på plats lite mer. Men håll ögonen öppna! 



 


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards