sofiastotto

Alla inlägg den 5 mars 2012

Av Sofia Lindström - 5 mars 2012 19:50


Ledig måndag.  


Idag åkte jag ut till stallet vid 12tiden. Mockade och fixade med Totto och Benitos box och mat. Sen tog jag inte Benito. Det va ett tag sen då han har varit sjuk, men ska nu börjas sättas igång lite smått. Jag började med att ta tempen för säkerhetens skull och han hade ingen feber. Bestämde mig för att hoppa upp barbacka på honom då jag tycker att det lätt blir lite långtråkigt att bara skritta runt annars, barbacka blir lite mer utmaning iaf.    Jag började med att skritta honom i padocken. Han va taggad men mycket arbetsvillig. Formade och lösgjorde honom rejält i sidorna. Han frustade och va nöjd! Skrittade sedan ut ur padocken och red lilla rundan. Allt gick super bra fram till en ny grushög som låg vid kanten av vägen. Där tog det stopp. Kändes som att han ville vända om och springa hem igen. Hade jag haft sadel på så hade jag kämpat mig igenom detta, men hoppade av för att slippa strida. Gick in i padocken igen och hoppade upp än en gång. Skrittade honom lång och låg sen hoppade jag av. Han verkade nöjd!


Precis när jag skulle hoppa av Benito kom Emma. Vi fixade våra hästar och red ut en sväng. Skuttade lite över ett dike. Totto skötte sig utmärkt! Z ville hellre bråka lite då han va pigg och på litr trotshumör. Vi fortsatte in i "lilla hopp skogen" och skuttade lite där inne. Sen red vi till stocken, och Emma hoppade den med Z. Såg roligt ut, men jag sparade det till en annan dag då jag hade dressyrsadeln. Sen red vi lite i padocken. Solen sken och jag hade lätt kunnat rida 2hästar till...Hahaha   Vilken energi man får när det känns som vår!


     


 

Av Sofia Lindström - 5 mars 2012 10:56


Jag har samlat på mig lite grejer som väntar på att jag och Totto ska ge oss ut på någon tävling. Nästan allt är nytt, förutom eskadron skydden med fårskinn och eskadron transportskydden (endast testade innan).


Blått. På bilden är; Transportskydd Eskadron, Eskadron schabrak, R.G huva, Eskadron skydd bak och fram samt ett ylle skritt täcke med Ta Tongka inbroderat:

 



Grönt. Här har vi; Jacson schabrak i sammet och Jacson tävlingstäcke:


 


Katten ville vara med....


 


Snyggt då det är samma modell, eller hur man ska säga. Samma passpoal:


 


Svart. Att åka i transporten med; Eskadron transportskydd och Catago fleecetäcke med tryck:


 


Har ni olika tävlings outfits eller använder ni ert till vardags med?


 

Av Sofia Lindström - 5 mars 2012 09:37


Underbart vår väder igår. Moskogen är ju halt fantastiskt! Vi hade en trevlig tur allihop dock hände även en liten läskig sak. Jag låg först och vi tog en kort galopp där det va mjukt, när jag skulle sakta in tappar min häst balansen, jag försökte luta mig bakåt för att hålla upp balansen men det räkte inte, så vi gick omkull.. Jag och hästen klarade oss jätte bra. Kändes verkligen att han inte ville landa på mig. Elin va så nära bakom så hennes häst sprang in i min och Elin fick kasta sig av. Alla klarade sig jätte bra! Jag har ett litet blåmärke på höften och hästen knallade på lika lycklig som han va innnan hela vägen hem.


Nöjd med våran tur! Härligt att vi va ett sånt pass stort gäng också som va ute samtidigt!   



       


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards