sofiastotto

Alla inlägg den 8 mars 2012

Av Sofia Lindström - 8 mars 2012 21:11


Idag hoppade jag upp lite barbacka på Totto. Han va nöjd och verkade tycka att det va roligt att få jobba lite lätt. Hade inga höga krav, utan satt mest och njöt över att få sitta på hans helt underbara rygg. Totto har en "rida barbacka rygg" verkligen! Rund, mjuk och skön med ingen manke, precis så som man vill ha det när man rider barbacka. Sen är han ju inte en "jätte" över ryggen heller, för det kan vara lite jobbigt när man nästan får sitta i spagat över hästen, då blir det väldigt svårt att komma åt när man vill jobba!

Tog tempen innan jag red, för säkerhetens skull, ingen feber idag heller. Inget snor och ingen hosta. Men jag skrittade mest och tog lite trav bara (och 2galoppsprång av ren iver   ). Så han hann väl kanske inte få upp flåset något vidare värst för att en hostning skulle komma, vad vet jag? Men det verkar iaf att han är på förbättringsvägen, SKÖNT!


 


 





Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards