sofiastotto

Alla inlägg den 15 mars 2012

Av Sofia Lindström - 15 mars 2012 06:51


Usch vad dålig jag har varit på att uppdatera ett tag nu... Har en hel del uppe i luften, tiden räcker inte till. Vad mycket tid det går åt ibland när man har mycket att tänka på. Bäst är att ta dagen som den kommer. Men när det handlar om något speciellt så är det svårt att sluta tänka på det.


I tisdags va min svärmor med till stallet. Hon hjälpte till med stallsysslorna och sen gick vi till ridhuset så att hon fick rida lite. Det gick väldigt bra tycker jag. Hon har inte ridit på ca2år men modig som tusan är hon. Totto lufsade runt och betedde sig som en ridskolehäst. Så skönt att man kan känna sig så trygg när man slänger upp lite mindre rutinerade folk! Hjälpte henne med sitsen, tummen upp, hälen ner och räta på sig.   Stundtals s¨g det riktigt fint ut, och när hon satt som mest korrekt tyckte Totto att det va så trevligt att han sökte sig i form. Lena, som min svärmor heter, är en jäkel på att vara ute och springa mycket. Hon springer flera dagar i veckan, och minst en dag så springer hon 1mil. Ändå va hon trött fort på hästryggen, både flåsmässigt och speciellt i de muskler som man använder i ridningen. Kul att få höra det ibland.   


Red Benito igår. Han va vrål taggad. Sprätte i hela kroppen. Försökte bara hänga med honom och låta han fixa med det där själv. Red i padocken en stund med Johanna, sen skrittade vi av runt "rundan". Ett kort men lagom pass.


Tog även in Totto och han fick på sig tömkörnings grejerna. Kändes att det va ett tag sen jag gjorde det. Totto skötte sig galant! Fick arbeta honom lite extra i vänster varv för att han inte va lika medgörlig där, men annars knalla han på fint.



 


 




Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards