sofiastotto

Alla inlägg den 24 mars 2012

Av Sofia Lindström - 24 mars 2012 20:55


Idag hade jag utsläppet i stallet. Va uppe tidigt ch va i stallet strax innan 7. Klev ut ur bilen och hörde fåglarna kvittra helt underbart. Hörde en häst gnägga innifrån stallet. När jag väl öppnade dörren blev jag välkomnad av hästarna som glatt tog emot frukosten. Släppte sedan ut alla i det härliga vår vädret. Va kvar i stallet en stund och njöt av vädret. Hade tänkt att rida en sväng, men jag va så trött, sdå jag drog hem istället.


Senare blev jag sugen på att åka till stallet igen. Väntade in en visning och tog sedan bilen och åkte iväg för en andra gång ut till stallet.

Har länge längtat efter att kunna hoppa stocken som ligger ute på gärdet med Totto. Idag kände jag att det va dags.   Emma skulle rida Fanny och vi gick ner till gräspadocken. Nu äntligen har det torkat upp ordentligt och underlaget va jätte bra. Vi värmde upp, skritt, trav och lite galopp. Sen tog jag mod till mig och styrde mot stocken. Ramade in och kände hur Totto tog sats för ett tidigt avhopp, han tvekade inte en sekund, vi flög och hoppet blev långt och flackt, men vad glad jag va efter och Totto fick massor av berömm! Tog stocken ett par gånger till för att få ett bra hopp och testade även att komma från andra hållet. Helt super underbart!! Sen frågade jag om Emma ville testa Totto, så hon hoppade upp och red lite i alla gångarter. Det såg jätte bra ut och jag kände/känner mig väldigt stålt över Totto!

Hjälpte sedan Emma med insläppet. Hästarna mumsade nöjt på sin kvällsmat. Underbart mysig dag i stallet!


Failbild på underbara Tottiloo   :

 


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards