sofiastotto

Alla inlägg den 30 mars 2012

Av Sofia Lindström - 30 mars 2012 07:08


Hittade en vinhylla på blocket igår som jag inte kunde motstå! Ringde Elin och frågade henne om hon kunde göra mig sällskap och åka iväg och hämta den. Hon va gullig och sa ja. Så igår blev det en liten roadtrip.   Ska visa er bilder på den så fort vi har tagit ur den från bilen.


Har även accepterat ett bud som vi fått på lägenheten. Nästa fredag skrivs pappren på.  


I stallet rullar det på. Försöker få upp lite kondition på Totto som har fått stå väldigt mycket det senaste. Det går ju ingen nöd på honom såklart då det bara är bra att en unghäst får vila. Men det är bra mycket roligare att rida när ens häst är i kondition så att man kan jobba lite.  

Red i tisdags i värmen ute på gräspadocken. Hade utrustat oss med dressyrsadeln för att trimma lite på rormen och övergångar. Jag njöt! Totto kämpade på så fint och verkade tycka att det va lika mysigt som mig. Efter ungeför 20min bar vi oss iväg ut på gräsvägen och tog en galopp. Här rullade Totto på så snällt att jag släppte efter med hela tyglarna och jag bara satt och log. Vi saktade till trav och bytte saden galopp och drog upp i en liten uppförsbacke. Skrittade sedan bort till vår lilla "hopp skog" och tog skuttena där inne. Totto betedde sig som en fättävlanshäst och laddade mot de lilla skutten. På hem vägen busade han till lite väl mycket, fick lite hetsigare galopp mot sista skuttet, men jag gjorde en förhållning och sedan va han lugn som en filbunke igen, nästan som att han glömde av att jag fortfarande va med. Hahahaha. Sen hoppade jag av och gick med honom vägen hem, och runt rundan så att han skulle bli ordentligt avskrittad. Det va verkligen en perfekt ridtur på alla sätt och vis!



Puss mulen:

 


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards