sofiastotto

Alla inlägg under april 2012

Av Sofia Lindström - 5 april 2012 06:53


Jag saknar att blogga!.. Jo jag vet, bloggen finns här och det kanske inte tar så där jätte lång tid att skriva alla inlägg, men på något sätt så känns det inte som att det hinns med så bra. Tror att det är för att jag har så mycket i huvudet, så att jag inte orkar att ha bloggen i huvudet också. Tråkigt.. Borde kanske andvända bloggen till tanke rensare, men det va inte därför jag startade bloggen, och jag vill inte att den skulle fyllas men massa bla, bla, bla, ungefär som nu...   Förlåt!


En anledning till att bloggadet går lite trögt är ju för att jag inte kunnat hålla igång Totto så mycket det senaste. Har varit mycket med hus och lägenhet. Har även slutat rida Benito och Elin är medryttare på honom nu istället. Känns både skönt och tråkigt. Tråkigt för att det är kul att rida och att man utvecklas väldigt mycket mer av att rida fler hästar än bara sin egen. Skönt för att jag känner att inte ens tiden räcker till till mig egna lilla plutt just nu, så den tiden som finns över ska såklart gå till min Totto plutt.  



Hoppade Totto lite i paddocken igår. Han skötte sig kanon och kollade inte på hindret en enda gång. Han bara flöt på och laddade lite extra inför varje hinder. Det som förvånar mig lite är hur vändbar Totto är. Han känns så stabil i svängarna så ni kan inte ana! Ändå är han ju bara nyss fyllda 4år. Stolt jag är äver min prins!

Kom fel på hindret en gång, men snäll som han är gjorde han ett krumphopp och över kom vi även om vi rev. Berömde honom mycket då det är 1000000ggr bättre att han river än att han stannar i en sån situation, i alla fall när hindren är så låga. Byggde upp och kom på det igen, och då gick det klockrent, inte en enda tveksamhet! Efter det skrittade jag iväg ut och tog även en kravlös galopp på gärdet med långa tyglar. Älskar min häst!!!




   




Av Sofia Lindström - 3 april 2012 10:25


Fredags efm, lördag, söndag och måndag morgon har vi varit på gården och jobbat. Vi har fällt träd som kommer att gå till vår uppvärmning under vintern, snyggat till på åkern och mätt och stegat överallt både på gärdet och i ladan. Vi har kommit fram till lite saker som vi fungerat på ganska länge ang. hur vi ska ha det i ladan. Ännu ett "problem" är det när vi kommer till paddock. Hur stor/liten ska vi göra? Jag vill inte ta för mycket av betesmarken, samtidigt som jag inte vill känna att vi gjorde en förliten paddock.   Betet är ju inte direkt stort och det lilla som är vill man kunna nytja då det blir mer ekonomiskt att dom går och betar där istället för att man måste stödfodra året om. Dilemma...

Någon som kan hjälpa mig att betämma mig? Är tacksam för förslag! Hur hade ni gjort?



 


 





Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards