sofiastotto

Alla inlägg den 9 maj 2012

Av Sofia Lindström - 9 maj 2012 21:16


Det blev en härlig uteritt idag! Vi hade super tur med vädret! Uppehåll och varmt. Red runt lite i den lilla skogen, tog några skutt och sen red vi även lite på grusvägarna. Idag testade jag att galoppera på Mimmi ute med, och hon skötte sig super bra! Ellen red Totto och han kan ju inte få annat än mvg då han alltid sköter sig kanon!

Super härligt och mysigt hade vi det!



   


 

Av Sofia Lindström - 9 maj 2012 08:55


I söndags lasttränade jag och Marja Mimmi. Sen lasttränade jag även Totto.

Vi va lite osäkra på hur Mimmi skulle tycka att det va denna gång i närheten av transporten, då när hon senast hade kontakt men transporten så fick hon vara där inne på en 4timmars tur. Men vi tyckte att hon skötte sig helt okej. Hon va inte jätte svår övertalad och jag tyckte att under hela lasningen att vi hade en ganska bra energi ifrån henne.


Min transport har nyss blivit lite omgjord, och bra va ju det för Mimmi har en tendens att vilja gå av åt vänster när hon ska upp på rampen, och där sitter nu en dörr som blir som en vägg, så åt det hållet kan man inte gå. Passade verkligen perfekt att dörren just öppnar sig åt vänster!

Efter ca20min va hon inne i transporten. Där fick hon lite foder och sen fick hon gå ut igen. Helt okej transporttränig!


Sen hämtade jag Totto. Och som sagt så har min pappa precis byggt om min transport (han har gjort en dörr som "bom" i bak istället och sen har vi tagit ur mellan väggen så att det är helt brett där inne) och jag va väldigt nyfiken på hur Totto skulle reagera på det! Framme vid rampen stannade han till i en sekund, då visade jag honom foder hinken och då gick han in helt och hållet.   Tog en sisådär 5sek innan han va inne. Sen stod han inne i transporten i kanske 5-10min och åt upp allt innehåll i hinken. När han va klar backade han försiktigt ut, dock utan kommande från mig så han fick snällt knalla in igen och vänta på att jag skulle backa ut honom. Då när han skulle gå in igen så nosade han lite på den nya dörren. Annars ingen reaktion på att det va en del förändringar i transporten. SÅ skönt! När han gått in en andra gång backar jag ut honom. Han lunkar så snällt ut ur transporten min söta lilla prins!



En bra och behövande dag!


Ska ta tort på transporten någon dag så att ni får se hur den ser ut nu!  


Innan såg den i alla fall ut så här:


   


 

Av Sofia Lindström - 9 maj 2012 08:47


Vilket tråkigt väder det blev idag då!   Idag är det tänkt att Ellen ska hänga med till stallet, tråkigt bara om detta ös regn förtsätter då vi hade tänkt oss en uteritt..



Jag på Totto och Ellen i pulkan   :

 


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards