sofiastotto

Alla inlägg den 11 maj 2012

Av Sofia Lindström - 11 maj 2012 07:01


Igår va det dags för träckprov. Jag trodde att jag skulle ha hela kvällen på mig att få Totto att bajsa, men ca kvart över 4 ringde Maria och sa att hon tänkte skicka iväg proverna innan kl 18. Så det blev att slänga på sig ridkläder och köra iväg till stallet. Tog in Totto och ställde honom i stallgången med en fleéce filt på sig. Han va blöt då det regnade ganska ordentligt igår. Efter ett tag försökte jag att få Totto lite nervig, för att han förhoppningsvis skulle behöva bajsa. Gick och hämtade ett paraply som jag öppnade upp och stände ihop. När han inte brydde såg något märkvärt gjorde jag det lite hastigare. Han ryckte då till lite, lite, men han tyckte att det va helt okej att jag höll i det. Sen gick jag några varv med honom inne i stallet, med paraplyt. Fina häst som bara hängde med. Bra övning för övrigt och jag är faktiskt jätte glad över att han inte brydde sig om det. Dock va det ju bajs jag ville ha så efter ett tag stängde jag in honom i sin gamla box, och jag hoppades på att han skulle tycka att det va konstigt att han fick stå där inne själv. Han bara kikade på mig som om han frågade; Vad ska jag göra här inne? Tiden gick och jag bestämde mig för att gå in i ridhuset. Här blev han taggad till tusen. Olivia och Fanny va även i ridhuset. Inget bajs..

Nu började jag känna lite panik, så jag skickade ett sms till Maria och frågade om någon kunde komma med en longerlina. Efter någon minut fick Totto röra sig lite på volt. Maria va kvar i ridhuset och efter bara ett par varv, så gjorde Totto ifrån sig av det jag väntat på! Jag gav träckprovet till Maria som sprang iväg och tog bilen in till Mariestad för att lämna av det på posten. Hon sa att hon hade hunnit med bara några minuter till godo.  



Stressigt med ändå lite spännande, för vi fick oss lite att kämpa för vilket gjorde detta träckprov lite roligare än vad det annars brukar vara.   


Totto fick fortsätta gå lite på linan i alla gångarter. Han har verkligen lärt sig att bli longerad, för nu gör vi det utan problem. Vet förra året va jag bekymrad över att det verkligen inte gick. Men dessa bitar har lagt sig på rätta stället. Sluta aldirg att försöka! Även med dom grejer som kan vara svåra till en början!


Efter fick han gå in i stallet och jag borstade på honom lääänge. Han njöt, och jag med.   Sen fick han ett regntäcka på sig och fick gå ut och äta med erxes ute i hagen.


Totto fick sin svans flätad. Tycker det är bäst att ha den flätad när det är geggigt och lerigt ute. Sen när det är varma dagar, får den vara utsläppt så att han kan vifta bort flugor med den.


   


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards