sofiastotto

Alla inlägg den 13 maj 2012

Av Sofia Lindström - 13 maj 2012 21:05


I helgen har vi varit på gården och grejat en hel del. Dock känns det som att det inte händer något då det är en massa sly som ska bort och det tar verkligen tid! Men vi har i alla fall en sommarhage som är klar för trådsättning. Kul! Vi har kommit lite längre i planering inför paddock och vart lösdriften kommer att ligga. Tror att det kommer att bli väldigt bra tillslut. Vi har även fått ett nytt inflyttningsdatum, men det berättar jag inte förrän det är helt klart.


Igår red jag Mimmi. Red ihop med Emma och vi skrittade först fram rundan, sen red vi en stunt i ridhuset. Mimmi va pigg och glad men det gick väldigt bra i helhet. Hon verkar även fått mersmak för hoppningen då hon ladddade något enormt mot de små upphöjda kavalettibommarna. hahah. Sen skrittade vi även av rundan och då blev det helt hux flux jätte fint väder. Härligt!


Idag fick vi fika i stallet. Super mumsigt! Sen red jag Totto. Först red jag iväg till gräspaddocken och hoppade stocken 2ggr och sen hoppade vi över diket till grusvägen. Första försöket laddade han till tusen och tog ett mega hopp över diket, andra gången tog han det lite mera med ro och det blev ett trevligt litet skutt. Sen red vi iväg till paddocken och jag satte även upp ett litet hinder där. I paddocken blev Totto väldigt trög, men skötte sig ändå hyfsat och är hela tiden super snäll!

Svettig och trött blev han efter passet. Han blir lite påverkad av värmen och sen att han står ute på lösdriften nu med.


Härlig dag med mycket utevistelse!


Imorgon ska vi titta på en ny soffa!  



Gården. Erik mäter upp det blivande paddocken:


     


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards