sofiastotto

Alla inlägg den 29 maj 2012

Av Sofia Lindström - 29 maj 2012 09:25


Igår va det helt lagom varmt för att rida!



Åkte ut till stallet direkt efter jobbet, då hovslagaren skulle komma en snabbis. Totto hade dragit av sig en sko i lördags efter allt bus i hagen skulle jag tro. Tog in Totto och borstade på honom länge med magic bruch borsten som han älskar! Hovis kom och fixade på skon och efer det fick Totto springa lite lös i padocken en liten stund, sen gick vi även rundan som avskrittning.

Släppte honom i hagen och åkte sedan hem igen.


Efter att Erik hade besiktigat min bil med goda resultat åt vi middag ihop. Erik skulle iväg på fotbolls match, så jag åkte ut till stallet igen.   


Tog in Mimmi och borstade och gjorde henne glansig och fin. Sen sadlade jag på och gick ut i padocken. Hon skötte sig kanon, och va pigg och glad. Efter jag hade testat alla gångarter i padocken så bar jag mig iväg ut en sväng. Vi travade på gärdena och tog en galopp på gräsvägen vid stallet. Helt underbart!

Efter den underbara turen med Mimmi så kunde jag inte hålla mig, så jag tog in Totto ännu en gång. Borstade lite snabbt (efter som han redan va välborstad sen tidigare på dagen) la på sadel och gick ut i padocken. Gjorde lika dant med honom, testade alla gångarter i padocken, och sen bar vi oss iväg ut på gärdet. Här gallopperade jag och Totto fram och tillbaka ett antal gånger. Vi njöt för fulla muggar! Stötte på ett rådjur som Totto blev lite rädd för (i typ 2sek) men det gick bra. Sen skrittade vi hem över gärdet, jag och Totto kände oss lika lyckliga!



Underbar dag!!


Totto och jag, från förra året:

 


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards