sofiastotto

Alla inlägg den 2 juli 2012

Av Sofia Lindström - 2 juli 2012 20:25


Ser verkligen fram emot sadelkammar bygget! Och nej tyvärr så står det inte i prio ett än tvärr.   


Längtar till när jag har alla häst grejer samlade på ett ställe. För just nu ligger de utspritt i alla byggnader som vi har (förutom jordkällaren   ) och det tar sån tid att leta rätt på alla grejerna. Jaja, jag får drömma vidare och planera planlösning i mitt huvud. Vissa saker tål att tänkas på!


Har ni något bra förslag som jag borde/bör tänka på när jag planerar mitt sadelkammarbygge? Alla tips är guld värda!

 


Ungefär såhär ser sadelkammaren ut för tillfället (golvet är även uppbilat):


 

 

 


Av Sofia Lindström - 2 juli 2012 10:27


Igår red jag Mimmi på kvällen. Red lite i min preliminära inhägnad först och skrittade igenom henne i bägge sidor. Sen red vi iväg och skuttade lite över ett litet hinder som jag byggt upp precis innan. Här blev det ett stopp och hon kikade nyfiket på hindret som helt huxflux stod i vår väg. Jag fick va ett stadigare stöd för henne andra gången vi kom emot för att visa vad jag ville. Nu gjorde hon ett litet skutt och nöjd som attan va damen efteråt när hon hade klarat av att hoppa över det där läskiga hindret.   

Efter det red vi ut på grusvägen en sväng. Det gick toppen fram till att vi stötte på ett gäng med kor. Här tog det tvärstopp och Mimmi snurrade runt och ville bege sig hem igen. Jag gjorde ett par fler försök, men vågade tyvärr inte pressa henne mer på grund av att jag va själv och ville inte riskera något. Hon ville gärna backa ner i diket och på ena sidan va det en eltråd som det kunde slutat illa i om jag hade pressat henne mer. Nästa gång ska jag ha med ett spö som jag kan dutta till hennes rumpa med när hon backar så dumt. Vi gick tillbaka till inhängnaden och jag gjorde lite volter för att hon skulle tänka på annat och lugnade ner henne och skrittade av. I helhet gick ridpasset bra!


Mimmi i vår (även den) preliminära uppbindningsplats:


   


Och lilla hindret:


 


 


Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards