sofiastotto

Alla inlägg den 4 juli 2012

Av Sofia Lindström - 4 juli 2012 21:55


Idag har vi åkt runt och handlat massor av saker till huset. Först landade vi på Karlssons i Mariestad. Där köpte jag även en spöhållare till min framtida sadelkammare.    Sen åkte vi till Skara. Vi orienterade oss fram till Beijers och köpte en ny ytterdörr till vårt hus. Åkte sedan till Jula huset. Här blev det en hel del små plock. Dom hade även plaststolpar, ni vet såna med en spets ner till som är väldigt lätta att sätta dit och ta upp? 10st blev det då jag tyckte att det va ett bra pris på dom. Efter det så va jag ju bara tvungen att gå till Skara hästsports butiken. Kollade efter ett par skydd till Mimmi, men jag fick en sådan beslut ångest så jag avvaktade för denna gång. Hästarna fick däremot varsin ny flughuva. Det är lite roligt hur olika mina (känns väldigt konstigt att skriva så, mina  ) fina hästar är! Totto gillar de flughuvor som är heltäckande, både med öron, ögon och nosskydd. Och han plockar aldrig av sig sin huva! Mimmi däremot gillar inte någon slags flughuva. Det enda som hon behåller på ganska länge är de här vanliga flugpannbanden. Men även de, plus grimman slänger hon av sig. Nu idag köpte jag en "öron, ögon" flughuva. Med denna slipper man att ha grimma då man spänner en liten rem, så som man spänner käkremmen på tränset. Blir spännande nu att se imorgon bitti om hon har den kvar på sig eller inte.


Såhär söta är pållarna i sina nya "plagg":



     


Fina hästarna!   


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards