sofiastotto

Alla inlägg den 5 juli 2012

Av Sofia Lindström - 5 juli 2012 09:13


Tottos sår i pannan har läkt fint. Det är lite skorpigt och så, men jag tror att det kommer att se bättre ut om ett tag. Har börjat på att plocka bort stygnen. Inte alldeles för lätt när det sitter mitt i pannan på honom och han inte hemskt gärna vill ha huvudet still. 2stygn är borta och 2återstår. Jag tar ett per dag och ger en hel drös med beröm efteråt. Det bästa jag har i en sån här situation är ett öra på honom. Han blir lite små "drogad" när man håller hårt i ett öra på honom. Helt perfekt! Igår när jag plockade ett stygn så låg han nästan med huvudet i min famn medans jag klippe bort och drog ur stygnet. Ett tips om man kanske inte har en brems, eller om man är ensam och behöver få hästen lugn. Funkar nog inte på alla, men värt att testa!   


 


 

Av Sofia Lindström - 5 juli 2012 08:57


Igår red jag Totto för första gången på jätte länge! Det va såå otroligt mysigt! Skrittade lite i min lilla inhängnad.Där blev Totto trög men gjorde det som jag sa till honom att göra. Sen red jag på vår gräsväg fram och tillbaka, och där kom det energi vill jag lova! Han blev så glad så han viste inte riktigt vart han skulle ta vägen. Det bara sprudlade i honom. När vi hade ridit fram och tillbaka märkte jag bara mer och mer hur Totto kikade in hindret som jag hade satt upp. Jag släppte tyglarna och Totto seglade över av helt egen vilja! Lätt som en plätt. Efter hindret rullade vi några steg i en busig galopp. Underbara känsla! Sen skrittade vi av. Red kanske 10-15min.

Nu är det verkligen dags att ta tag i igångsättningen!


Min fina buspojk:


 


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards