sofiastotto

Alla inlägg den 22 juli 2012

Av Sofia Lindström - 22 juli 2012 21:51


Nu har vi vatten i ladan!    Nu kan jag med vattenslang fylla hästarnas vatten i hagen. Har burit vatten från huset förut. Så underbart! Vattnade förut och båda hästarna blev glada över att vattnet flödade och fyllde deras tunna full. Nu känns det i ett steg åt rätt håll, för ladan ska bli stall, så småningom...


Arkivbild:


 


 



Av Sofia Lindström - 22 juli 2012 10:32


I Tosdags hoppade jag Totto lite, både i inhängnaden och ute på vår väg. I början ville han helst inte gå in i inhängndaden när det stod ett nytt föremål där (hindret), men med lite övertygande av mig så gick det bra. Han fick gå fram och lukta på hindret ganska mycket. Efter att jag värmt upp va det dags att testa ett skutt. Trodde verkligen att han skulle tveka/vägra, men icke. Med full energi hoppade han som en tok och blev helt överlycklig! Super kul va det! Tog dock inte så lång tills att energin va slut, då han är i dålig kondis. Passet kändes toppen!


I Fredags hoppade jag Mimmi. Tog skuttet inne i inhängnaden och ute på vägen. Mimmi trevade inte något. Va precis som att hon hade sett hindren förr. Mimmi är också tusen gånger lättare att svänga inför ett hinder. Dock så hoppar hon med en lite rolig stil då hon inte hoppat så mycket. Blir lätt "helikopter" hopp. Ute på vägen hade jag lagt fram en stödbom framför ett litet kryss. Krysset blev lätt som en plätt tyckte Mimmi när hon fick hjälp och stöd av bommen framför. Behöver göra mer sådana övningar så att hon kommer in i lite avståndsbedömningstänk.   

Hon skötte sig fint!


Det är så fruktansvärt roligt att hoppa! Det är helt klart mitt nummer 1 i vilken gren som är roligast!



Mimmi i hopputrustning:


 


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards