sofiastotto

Alla inlägg den 3 augusti 2012

Av Sofia Lindström - 3 augusti 2012 13:32


Glömde att skriva förut gällande hästarnas aktivering.

I inhägnaden står fortfarande hinder samt upphöjda bommar sen jag och Ellen red där i söndags. När jag löslongerade Mimmi där inne igår så drog hon över travbommarna två gånger.   Hon lyfte fötterna så fint så fint. Roligt att hon valde just travbommarna när även ett litet hinder stod brevid. Kul också att hon verkligen verkar gilla bommar och dyligt! Matrialet stod/står även mitt på ridbanan så egentligen så står dom inte "ivägen", men hon valde att komma på dom ändå. Hihi..



























 

Av Sofia Lindström - 3 augusti 2012 07:17


Gårdagens aktiveringar blev:


Totto och jag tog oss en uteritt. Vi red iväg till ett gärde som jag spanat in som det inte är sått någonting på i år för att dom har drenerat där. Vet det då Töreboda/Mariestadvägen går precis intill, vilket är miljöträning med! Red iväg och red en stund på gärdet. Följde en väg som det sedan tog stopp på då Totto blev "rädd" för något. Jag ville inte pressa på honom för hårt då som jag sagt innan att vägen ligger precis intill. Men vi tog alla gångarter på gärdet och jag känner mig nöjd då det va första gången vi va där.



Mimmi fick springa av sig i inhägnaden. Det behövdes! Gudars vilken fart hon fick. Först ville hon inte lämna mig, och sen när hon väl fick fart, ja då fick hon verkligen fart. Riktig ponny gas galopp. Hahah..   Hon visade upp en super tjusig arabtrav och jag tänkte erfter ett tag att jag skulle filma. När jag väl börjat så va ju energin slut i lilla donnan. Haha.. så jag fick smacka på henne hela tiden så det blev ingen bra film tyvärr. Gick en promenad med henne som avskrittning. Nu framöver kommer jag släppa henne lös i inhängnaden regelbundet, kanske en dag i veckan så att hon får fräsa av sig. Tror att hon gillade det! Och det känns nog skönt i kroppen efter då det garanterat har legat lite sparad energi där inne i henne.



Nöjd med pållarna!



 


 

Av Sofia Lindström - 3 augusti 2012 07:07


Har kommit på att jag skriver lättast på morgonen. På någotsätt känns det lättare att knåpa ihop ett inlätt på morgonen. Minns inte om det va samma sak i skolan, att jag lärde mig mest då kanske. Det är ju lite olika vilken tid på dygnet man är mest "vaken" eller hur jag ska uttrycka mig. Jag har alltid varit en morgon människa. Det enda jobbiga med semester på sommaren är att det är ljust så länge på kvällarna och så inbjudande att vara uppe till senare. Det gör att det blir jobbigare att gå upp tidit såklart. Men nu när man jobbar så måste man gå och lägga sig i relativt bra tid för att vara pigg när man jobbar, vilket resulterar till att jag även är piggare på mornarna som jag älskar.

Vilket flum inlägg.   


Totto hälsar på Benbovs:

 


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards