sofiastotto

Alla inlägg den 5 augusti 2012

Av Sofia Lindström - 5 augusti 2012 21:53


När jag red Totto igår skuttade vi lite över ett par små hinder i inhägnaden. Han va väldigt trög, och det brukar han vara i början av passen. Men han va så trög och verkade tycka att det va så tråkigt där inne, så jag valde att rida ut en sväng istället. Tänkte testa den nya rundan i vår skog som jag gick i fredags. Vi red bort mot vår väg som jag ställt upp ett nytt hinder på. Jag lät Totto kika lite på det och tog sats. Inga problem och Totto verkade tycka att det va mycket roligare att skutta över det istället för dom inne i inhägnaden. Vi red rundan i skogen, mest i skritt och lite trav. Totto kämpade på. Det är väldigt kuperad terräng och jag har fixat rundan så att man rider i både uppförsbackar och nerförsbackar. Nyttigt! När vi ridit rundan red vi hem igen. Nu mötte vi däckhindret från andra hållet. Jag fattade galopp men desto närmre vi kom hindret, desto saktare gick det. Jag förväntade mig en tvärnit, men icke! Totto tog i och hoppade högt, högt, högt över. Jag blev vrål chockad och kände hur min skängel åkte så långt bak att jag nästan klackade mig själv i nacken.. Nej nu överdriver jag, men hade han gjort den minsta bockningen, eller backutspark efter hindret så hade jag definitivt åkt av! Haha. Massor av berömm. Tror att det säkert går bättre nästa gång! Gick in i inhägnaden och skuttade lite till. Nu va Totto superpigg och hoppade med glädje i en härlig frammåt galopp. Nu valde jag att trava av. Travade med lång tygel, lång och låg form. Totto verkade nöjd och jag va mycket nöjd med honom!


Trött Totto (kolla hur ett strå på flygpannbandet lyckades ligga på kortet..Haha!):


 


Farliga hinder! Fast från andra sidan då    :


 


 

Av Sofia Lindström - 5 augusti 2012 21:39


Äntligen fick vi tummen ur och hämtade hem mina hinder, samt de sista saker som jag hade kvar i stallet där jag hade Totto förut. Nu såg inhägnaden faktiskt ut som en ridbana helt huxflux.   


Mimmi och Totto stod i inhägnaden och betade lite. Dom kollade lite på hindren. Mimmi tyckte att dom va lite läskiga. Totto kikade på dom men brydde sig inget märkvärdigt, han har ju sett dom förr även om det va vääääldigt längesedan nu.



Finaste grinden blev tyvärr suddig när jag tog kort, för att Mimmi puttade på mig. Märkte det först när jag satte mig här. Men här är hindren iallafall:


       


Visst blir man sugen på att skutta lite?   


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards