sofiastotto

Alla inlägg den 17 augusti 2012

Av Sofia Lindström - 17 augusti 2012 21:55


Va ju på Hööks i onsdags, och jag köpte en liten sak som visade sig vara mycket bra och andvändbart! 


Om ni lindar hästens ben med fleecelindor utan padd så blir det oftast (alltid) en flärp över av själva karborre spännet. Här har ni lösningen:


 


Negativa är att de endast finns i blått.


Alternativt som jag använt mycket är eltejp. Köpte ett pack från Biltema med alla möjliga färger i.    Men än så länge så föredrar jag karborrevarianten.   


 




Av Sofia Lindström - 17 augusti 2012 07:10


Min trogna ridhjälpare Ellen va här igår. Ellen hade önskat hoppning. Så så fick det bli.   

Vi skrittade rundan i skogen som uppvärmning. När vi kom tillbaka rullade vi över dubbelhindret som är i en av hagarna. Först jag på Mimmi och Ellen efter på Totto. Testade även att låta Totto hoppa först och Mimmi sen och då blev Mimmi jätte taggad, haha..

Gick sedan in i inhägnaden. Där hade jag ställt upp en liten kombination. Jag blev lite små nervös för jag vet inte om Mimmi har hoppat något sånt förut. Hindren låg på ca 50cm och jag styrde fram Mimmi i trav emot. Utan att kika eller tveka skuttade hon över lätt som en plätt.   Jag och Mimmi blev nog lika glad båda två efter det lyckade språnget.

Totto va lite trött (tror att Ellen också va lite trött   dom smittade av varandra, haha..)så Ellen tog den väldigt lungt med honom. Några lugna fina hopp blev det. Trygga Totto! Ellen satt fint och lät Totto fixa hindren på egenhand.

Höjde upp hinder till mig och Mimmi i slutet. Kanske till 70cm? Gick helt galant. Är väldigt stolt över min lilla prinsessa. Sen sänkte vi och rullade över en gång innan vi drog iväg och skrittade av skogsrundan igen.


Super kul ridning!


Erik hade nästan målat hela sadelkammaren när vi kom tillbaka in i ladan. Underbara pojk!


 


 



Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards