sofiastotto

Alla inlägg den 20 augusti 2012

Av Sofia Lindström - 20 augusti 2012 11:47

Just nu sitter jag och sorterar in snoddar i mitt nya förvaringsskåp :-)

Av Sofia Lindström - 20 augusti 2012 09:41


Det finns ett helt hav av olika ridkläder. Dyra som billiga. Frågan är bara vilka som är bäst?


Man vill ju ha sköna hållbara ridkläder, men samtidigt inte snordyra då man faktiskt är inne i skitiga stall och härjar med damm, bajs och olika sprayer och smörj.

Jag har sedan innan allt från både billiga ridbyxor från tex. Karlssons och även dyrare ridbyxor av märket Whitaker. Båda ridbyxorna är sköna fast på olika sätt.


De ifrån Karlssons är mjuka och sköna som en mjukisbyxa dock så har ALLA byxor jag köpt har däremot gått sönder på något sätt. Vissa går dragkedjan sönder på efter ett par användningar och andra har spruckit i sömmar.

Whitaker byxorna är även dom super sköna! Fast inte som ett par mjukisbyxor utan mer som träningsbyxor, alltså som byxor man springer och tränar i. Hur hållbara dessa är kan jag inte uttrycka mig om än då jag inte andvänt dom så mycket. Använder inte helst lite dyrare som jag tidigare sagt i bajs och damm o.s.v Men dom är supersköna och rida i, man får ett bra färste av helskoningen och man känner sig inte klumpig i dessa som det ibland finns risk för men andra helskodda ridbyxor.


Men mina nummer ett ridbyxor är ändå mina ridbyxor från Mountainhorse. Har ett par bruna med helskoning. Dessa är riktigt beprövande både i ridning och i stall. Dessa är mjuka som mjukisbyxor även med helskoning och de har bred kant uppe i midjan. Skoningen är så mjuk, så mjuk att det inte känns att man har helskonig. Man får även ett halt lagom grepp i sadeln.

Dessa ridbyxor är vad jag kallar mitt emellan byxor då de gick loss på ca 700-800kr. Dom är vekligen värda sitt pris!



Vad har ni för favorit ridbyxa?

 

 

 

 




Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards