sofiastotto

Alla inlägg den 25 augusti 2012

Av Sofia Lindström - 25 augusti 2012 16:22


Idag red jag Mimmi en sväng. Testade ett babypelham på henne. Hade tänkt galloppera en hel del och ville känna att jag verkligen fick stopp på henne. Skarpare bett är inget nytt för henne då hon är westernriden.

Jag kan bara säga Wow! Vilken känsla vi fick! Mimmi gick super bra och hon verkade verkligen nöjd med pelhammet! Hon gick i en super trevlig lång och låg form. När jag rider på vanligt rakt tränsbett så har hon en tendens till att bli väldigt hög i formen. Hade även nosgrimma på henne för att när vi red ut igår så la hon tungan över bettet två gånger, så med nosgrimman på så har hon inte lika stor chans att lyckas med det.


Blev ganska mycket galopp på lång tygel idag och i Mimmis egna valda tempo - snabb galopp.    Helt underbart!




För er som inte vet vad ett Babypelham är så är det ett Pelhambett med kortare skänklar än på ett vanligt. Mitt är även rakt och har gummiklädsel, så det är inte alls lika skarpt som ett vanligt Palham!



Världens finaste tjej!

   


 

Av Sofia Lindström - 25 augusti 2012 12:19


 


Det syns vart hästarna nyligen betat! Skönt att det blir fin återväxt som syns i hagen bredvid. Där gick dom och betade för ca 2veckor sedan. Tanken är att dom ska stå där igen när vi är på Mallorca en vecka. Där finns både mat och vatten i vattenkopp. :-) nu får hästarna gå i vår första hage som vi gjort. Där är det massor av gräs! Tur att detta gräs inte är lika proteinrikt som det gräs som är på våren! ;-) vi har verkligen fina hagar tycker jag! Snart blir de ännu bättre, lösdrift bygge ska snart påbörjas. :-)



 


Kram Sofia



Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards