sofiastotto

Alla inlägg den 30 augusti 2012

Av Sofia Lindström - 30 augusti 2012 19:45


Såg nu att jag läst Ellens kommentar lite väl fort och såg nu i efterhand att hon ville jag skulle skriva om "Träning till dressyrtävling". Om jag nu tolkar det rätt så tror jag hon menar -Träning inför dressyrtävling.   


Kommer i ett annat inlägg!



Travar av fina Tarzan i en lägre form:

 


 

Av Sofia Lindström - 30 augusti 2012 08:58


Vad jag har för mål med hästarna är en fråga som kommer upp lite då och då, vilket är bra för det peppar en till att kämpa på lite extra!


Mål är viktiga att ha, små som stora!


Vi börjar med Mimmi:

Mitt mål med Mimmi är att i första hand lära känna henne bättre. Iår ska jag satsa på att vara mycket på marken med henne. Tror att man skulle kunna lära henne en massa trix om man tar lite tag i den biten då hon är så pass känslig.    Sen vill jag arbeta mer med traven då den lätt blir lite havsig och Mimmi tycker att den är jobbig. Om jag ska bestämma mig för ett kortvarigt mål så får det bli att -Hon ska kunna gå med mig lös i inhägnaden och stanna när jag stannar, samt backa. Tror jag blir ett rimligt mål just för tillfället!

Inför kommande år hoppas jag kunna lasta henne ordentligt. Hon står fint när hon väl är på, men är inte så sugen på att gå in. Jag har inga ambitioner att åka och tävla Mimmi. Men jag skulle gärna kunna tänka mig att kunna lasta henne och åka iväg till tex. Moskogen för en härlig långtur i naturen, eller ett litet träningspass i ett ridhus.

Längre in i framtiden kanske man vill ha ett litet föl, vem vet.   



Och Totto då:

Ja, jag trodde att vi skulle ha kommit längre än vad vi har gjort nu. Hade hoppats på att vi skulle ha varit ute på lite små hopp clearrounder i år. Men det har jag varit tvungen att skjuta på på grund av små skador och husköp. I år är inte vädret varit på vår sida och det är svårt att hålla igång hästarna ordentligt när man inte har varken paddock (som inte har gått att påbörja pga allt regn) eller ridhus. Och efter transport olyckan så har jag inte riktigt tagit tag i mig själv och vågat åka iväg med honom någonstans.   

Träning med Totto i år är att hålla igång det vi redan kan. Finslipa! Och hålla honom i form så att han inte blir för tjock, vilket han har varit lite väl nu under sommaren.

Nästa år är målet att jag ska kunna lasta honom utan problem, eller rättare sagt åka med honom utan problem. Lastnings prosessen sitter rätt bra.    När det väl funkar så vill jag börja träna igen och även åka ut och tävla.




Undra hur det blir i vinter, mycket/lite snö. Vore trevligt om man kunde hålla hästarna i någorlunda kondis, så att man kan köra på nästa år!   



Fina fina bustroll!

 


 

Av Sofia Lindström - 30 augusti 2012 08:53


Ellen ville att jag ska skriva om lite dressyr övningar. Men vilka? Det finns ju ett helt hav av övningar! Vill ni att jag gör en serie med kanske 5-10 övningar från lättare till svårare? Eller kanske förberedande övningar för att komma till en svårare?   Krävande jag är nu va? Hihihi



 


 


Av Sofia Lindström - 30 augusti 2012 08:41


Idag ska jag masa mig iväg och jobba. Är mycket bättre i vristen nu. Stelast på morgonen och när jag suttit still. Har träningsvärk i vaden, antagligen för att jag har belastat den mer nu än vristen. Haha. Stödbandage på och sen jobbar jag bara 4.5timmar idag. Så jag tror att det är lungt!


 


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards