sofiastotto

Alla inlägg den 22 september 2012

Av Sofia Lindström - 22 september 2012 17:43


Nyligen idag släppte jag in hästarna i lilla hagen. Tog ut dom båda två samtidigt från "väg hagen" och tänkte glatt för mig själv att, vad smidigt det är med mina hästar att det går så himla bra att leda de båda två ihop. Och det är just en sån sak som man inte ska tänka.. Totto blev väldigt glad att få lämna den "ogröna" vägen och när vi kom ut på mer gräs fick han lite glädje fnatt. Det va precis som att han trodde jag hade släppt honom. Han började trava och då röt jag till och drog tag i honom. Totto är så känslig gällande kroppsspråket och i denna situation blev jag extra tydlig, så han blev så förskräckt och att han reste sig på bakbenen. Inte hotandes utan för att jag tog i lite för mycket. Knäpphäst! Efter det höll han sig i skinnet ända tills jag släppte dom i hagen. Han tjöt iväg och gjorde några ifrånsjutanden på bakbenen. Haha.. Mimmi skötte sig galant och betade på lungt.   


   


 

Av Sofia Lindström - 22 september 2012 17:36


Tips till er med egensadelkammare!


Köpte en förvaringshylla på biltema för att använda till småplock som blir bland hästgrejerna. Inte alls tokig! Och vilken bra ordning man får.    Jag har även tejpat på och skrivit vad lådorna innehåller. På så vis kommer även grejerna tillbaka till sin rätta plats lite oftare. Hehe..


   


 

Av Sofia Lindström - 22 september 2012 13:35


Håller på och gör mer hagar. Nu blir det en liten fyrkant som är till som en "övergångshage". Tanken med den är att ha den som tex. vänjning inför sommarbete, avbelastning av andra hagar eller som sjukhage. Lite 'allt i allo hage' vill säga. Sen har vi även fixat vinterhagen för i år. Den innehåller ju den framtida padocken, som vi kände vi kunde dra nytta utav. Gör ju verkligen inget att dom går och trampar ner där i! Vinderhagen har även en skogs bit som dom har både skydd och något att klia sig på. Sen ska även lösdriften byggas. Vi ska börja på¨att plocka med den redan idag och pappa har fixat grus och markduk att lägga i bottnen.


Ganska kul att bygga hagar nu när man börjar få in snisten!   



Gamal bild:

 


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards