sofiastotto

Alla inlägg under september 2012

Av Sofia Lindström - 6 september 2012 18:45


Skriver inlägg inför Mallorca resan. Konstigt nog så säger Facebook att jag uppdaterar dom. Men dom kommer i helgen och nästa vecka!


Så håll utkik!


Psss... Tips ur boken "Ridskola" kommer kl 12 varje dag fram tills vi kommer hem!   



 



    

Av Sofia Lindström - 6 september 2012 12:18


Åh vilket underbart väder! Och bästa av allt, jag är ledig!    Tog ledigt idag och imorgon för att hinna ordna och fixa inför Mallorca resan.


Idag har Mimmi fått nya skor igen. Det va så sjukt för när jag tog in henne igår så hade hon dragit av sig båda fram.   Tur i oturen så hade jag redan bokan in hovslagaren. Hovslagaren sa även att hennes hästar hade dratt igenom staketet i förrgår. Det va ju då som det blåste så mycket, så antagligen va det en livad natt för alla hästar som står ute.


Skönt att det är gjort och att jag kan pyssla med annat nu under dagen. Väskor ska packas, och tvätt ska tvättas så att jag har något att packa. Haha..


Funderar på om jag ska skriva lite förtidsinställda inlägg inför resan. Så att inte bloggen blir helt död under en vecka. Men vi får se. Måste ju komma på saker att skriva om bara! Men nått eller några inlägg kan ni ränka med!   


Här fick hästarna stå en sväng idag så att jag kunde ha dom nära till hands när dom skulle in i ladan:

 


 

Av Sofia Lindström - 5 september 2012 22:05


Två dagar i rad som hästarna har fått vara ute och motioneras tillsammans.    Härligt!


Igår va Linnea här och red på Mimmi. Mimmi hade världens sur dag. Haha.. typiskt! Jag red Totto och han va slö, men mjuk och fin.


Idag va Ellen här. Hon red Totto och jag Mimmi. Vi red på gärdet i det super mysiga vädret. Totto va pigg och glad och Mimmi va super fin! Red runt gärdet ett par gånger. Totto kikade på kossorna som va en bit bort. Han stannade och kikade ett par gånger sen fick han lite brottom bort, men det va ingen fara. Ellen höll honom i skritt och Mimmi va lugn som en filbuke, så det va en bra kombination.    Supermysig ridning!



Totto spanar:

 


Va på ett helt lagom avstånd korna! Hoppas kunna rida en del på gärdet och förbi korna många gånger så att han vänjer sig!   


 



Av Sofia Lindström - 5 september 2012 09:23


Fy vad det ska blåsa då!   



 


Bus väder!


 

Av Sofia Lindström - 4 september 2012 09:23


Åh vad sugen jag blir på att träna och tävla hoppning nu när jag såg detta klipp!


Hippson


 

Av Sofia Lindström - 4 september 2012 08:40


Äntligen stubbåker på åkern brevid vårt hus!

Såg när jag va ute och körde i jobbilen igår att dom höll på och harvade vid vårt hus. Jag blev genast glad och planerade att rida en sväng där.

Väl hemma tog jag in Totto för en tur. Mimmi stod kvar och pratade i hagen, hon ville också hänga med.    Totto njöt och skötte sig helt exemplariskt i ladan. Tänkte att jag skulle gå på det säkra före det osäkra och slängde på honom westernsadeln. Den ligger inte riktigt lika bra på honom som på Mimmi, men kände att det inte gör så mycket bara på en gångs ridning.

Jag hoppade upp och skrittade lite i inhägnaden. Sen bar jag mig iväg ut till gärdet. Totto har ju varit där en gång förr när han rymde och levde loppas ute på gärdet. Men det va ett tag sen nu.

Red i skritt bort i ett hjulspår. Sen när vi kom till vägen, red vi längsmed i trav. Efter ett tag får Totto syn på korna som står en bit bort. Som tur va så stod dom så pass långt ifrån så att han bara kikade och det hände inget mer än att han blev lite spänd. Efter ett tag tog vi en galopp hemmåt. Jag visste inte riktigt vad jag hade att vänta mig, men Totto rullade på i en lugn galopp och så fort jag ville att vi skulle sakta av så gjorde han det, redig pojk! Red tre varv runt gärdet i alla gångarter. Totto va lika nöjd varje gång. Mindre nöjd blev han när vi vandrade hem igen.   Hihi.


Det började på att bli skymmning. Så Mimmi fick gå lite lös i inhägnaden. Tränade även på lite inkallning, stanna och backa. Funkade super bra! Hon är så otroligt lyhörd! Hur mysigt tror ni att det är att få en uppspelt arab travades mot dig med hög busig nacke och öronen spetsade av nyfikethet? MYS! Avslutade med inkallning och tog med henne in i ladan. Sen stod hon och mumsade på sin mat länge.


 


 


Av Sofia Lindström - 4 september 2012 08:35


Tänk på miljön och använd dig av miljövänliga fordon!


För bästa komfort välj hästfordonet:


 


Morgon humor   


 

Av Sofia Lindström - 3 september 2012 09:03


Igår kväll fick jag ett litet ryck och bestämde mig för att snygga till lite i vårt matrum. Eftersom att tanken är att vi ska riva ut köket i framtiden (läs om ca2år) så ska vi inte måla eller tapetsera om i köket eller matrummet. Tanken är att vi ska ta bort en vägg och göra köket bra mycket rymligare än vad det är nu.

Vi har tidigare inte lagt ner någon direkt energi på matrummet då vi har suttit ute på altanen hela sommaren. Men nu på kvällstid börjar det på att bli för kallt för att sitta där ute.

Erik va iväg på match igår kväll, och då passade jag på att fixa till lite i matrummet. Jag skruvade upp tavlor, bytte gardniner och la in mattor.

Nu har vi inte heller köpt något nytt att ha där inne, för som sagt vi ska ändå inte ha kvar rummet så som det är, men fram tills dess får det se ut så här:


         


Kassa bilder men det är sånt dåligt ljus där inne. Förklarar även varför jag valt att sätta gardinerna så som jag gjort. Förut så hade vi vanliga längder, 2 i varje fönster. Men jag tyckte att det blev alldeles för mörkt, och valde nu att sätta upp vita gardiner och på detta vis. Tyckte faktiskt att det såg helt okej ut!


När Erik kom hem igår kväll så såg det ut såhär:



Godkänt?    


 







Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards