sofiastotto

Alla inlägg under oktober 2012

Av Sofia Lindström - 4 oktober 2012 18:55


Idag har det varit riktigt trevligt höstväder!

Jag stod länge i hagen idag och borstade hästarna. De fäller något enormt. Använde ryktsten en hel del för att få bort de värsta håren. Ingen idé att försöka borsta bort pälsen med vanlig borste.

Har även beställt en specialborste för just pälsfällning. Hoppas den funkar!    Kommer att skriva en utvärdering om denna borste/kam när jag provat på den, även vilken som är bäst av denna eller ryktsten.


 


 

Av Sofia Lindström - 3 oktober 2012 08:57


Det gick inte att logga in på bloggen igår efm/kväll. Knepigt..


Tänkte berätta om hästarnas status då det känns som att det va ett tag sen.

Totto och Mimmi har fått ta det väldigt lungt nu i ungefär två veckor. Jag har ridit lite barbacka på båda samt longerat. Mimmi fick sig en lite längre tur med i helgen. Annars får dom mest götta sig i hagen. Går såklart ut och ger dom mat under dagarna och ser till att dom mår bra samt borstar av dom. Ladan är under renovering eller snarare under rivning då vi gör den tillfälliga lödriften där. Så det har inte funnits plats att ställa hästarna där för pyssel och liknande. Men nu har vi fått lite iordning så nu hoppas jag att vädret kan hålla upp så att jag kan rida mina älsklingar lite!

Sen har vi bokan in inflyttning/födelsedags fest och vi har en hel del att hinna med inne nu fram tills då. Erik har även en tendens till att börja på många olika ställen samtidigt, och inte ta reda på sakerna efter sig.    Det är såklart jätte bra att han har installerat diskmaskin, ( och ja vi har "klarat" oss utan den fram tills nu, på något vänster   ) men det blir ju inte direkt snyggare hemma med alla grejer som blir utav hans pysslande. Sen håller jag på och försöker snygga till i gäst rummet för att göra plats om någon är sugen på att sova över. Vi hade fortfarande ca 10-15st flyttlådor ståendes där inne, så ja, det va verkligen på tiden att jag drog igång och fixade med det! Men det är inte klart än och Pappa och Erik håller på i pannrummet, så tvättmaskinen står i hallen. Ja jag tror ni förstår att det är liiite kaos hemma hos oss nu. Men det är bara och kämpa på. Tror att ska ska bli beboligt till festen i alla fall.   


 


 

Av Sofia Lindström - 2 oktober 2012 09:14


Väntar på ett paket... Vet inte om jag kanske har blivit lurad denna gång.   


 

Av Sofia Lindström - 1 oktober 2012 18:28


Åter till uppsittning. Såg en film där en tjej hoppar upp på en häst från marken. Kolla vad som händer med sadeln och hur hela hästen vrider sig som en ostbåge. Och då är det ingen tungviktare som hoppar upp! Kanske inte ser ur att vara hyper ansträngande för hästen, men tänk dig den vridningen i ryggen 7dagar i veckan.. Inge kul!


Länk: Uppsittning




En av många uppsittnings "pallar" som vi har hemma (välanvänd!!)   :


 


 





Av Sofia Lindström - 1 oktober 2012 09:39


Gamla meriter är också meriter.   

Håller på och packar upp de sista flyttlådorna. Har gått igenom det mesta nu, och det känns skönt att få grejer på plats, även de grejer som man inte använder så ofta! Ellen nämde till mig för ett litet tag sen att hon skulle hänga upp sina rosetter som hon fått från tävlingar hon varit med på. Tyckte det va en bra idé, och det är roligare att ha dom där istället för att dom ligger och skrotar i en låda.

Nu va det länge sedan jag tävlade, och de allra flesta starter jag gjort är träningstävlingar (clearrounder). Men de är ändå goda minnen och de betyder väldigt mycket för mig. Så igår ramade jag in dom och nu sitter dom på väggen i sadelkammaren.

3 rosetter har jag tillsammans med Lore, Tottos mamma. De betyder mest för mig!  


 


Rosetter från vänster högst upp, tavla 1:

Vit; Lore (Hopp), Blå; Lore (Hopp), Blå/vit; Asta (Hopp), Röd/Svart; Lore (Hopp), Röd/Svart; Respons (Hopp), Röd/Svart; Respons (Hopp), Röd/Svart; Coolgrim (Dressyr).


Rosetter från vänster högst upp, tavla 2:

Röd/Svart; Falconetta (Hopp), Röd; Natasja (Hopp), Röd/Svart; Falconetta (Hopp), Röd/Svart; Douglas (Hopp), Röd/Svart; Tindra (Hopp), Rora/Svart; Mirau (Hopp), Röd/Svart; Musse (Hopp).


Märks ju vad jag alltid varit mest intresserad av i alla fall. Hihi  


 

Av Sofia Lindström - 1 oktober 2012 09:25


Idag börjar jag kl 11. Jag ställde klockan på 9.30, men jag vaknade strax efter 7 ändå.   Jag gick upp och gav hästarna mat. Har satt upp mitt lilla slowfeeding nät som dom får extra mat i. Lådan som Erik byggt tål inte så mycket regn som det kommit/kommer nu, så jag får komplettera lite. Totto verkar tycka att det är roligare att äta ur nätet än från backen. Väl är ju det, då försvinner sommar kulan!   



     


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards