sofiastotto

Direktlänk till inlägg 10 november 2012

Svettig

Av Sofia Lindström - 10 november 2012 19:13


Ropade på Totto vid grinden i hagen. Båda hästarna tog sig snabbt fram med långa kliv. Totto hoppade i grimman, och Mimmi fick jag snabbt mota bort då hon också va väldigt sugen på att hänga med. Kul att dom verkar sugna på att bli ridna.

Hade tänk att rida lite på grusvägarna, men jag började med att rida rundan i skogen då han kändes pigg.

En grävmaskin samt massor av rör låg utspridda längs med vägen som jag och Totto passerade. Han blev lite spänd och stannade för att kika lite. Grannen hälsade och pratade lite när vi kom ridandes och jag stannade Totto en stund. Sen ville inte Totto stå still längre och började krångla lite smått, så vi fick rida iväg.

Väl inne i skogen va Totto hetsig, inte alls som han brukar vara. Trodde att det säker va för att han inte har blivit riden sedan i tisdags, plus att hästarna går lite mer nu, och med kondis kommer mer ork.


Försökte med det mesta att få honom att slappna av och trötta ut honom, men han kändes stressed. Han kikade även in i skogen precis som att han kollade efter något djur, men jag försökte bara strunta i det.

Efter ett bra tag ute i skogen vänder vi hem. Totto blev verkligen svettig, så vi fick skritta av länge.


När jag tagit hand om honom och släppt ut honom i hagen, så tog jag en promenad i skogen för att kika in en runda som jag spanat in ifrån stora vägen när jag passerat med bilen. Jag velade fram och tillbaka och kunde inte komma på hur jag skulle kunna ta mig runt. Det är ju så himla tråkigt att behöva vända när man är ute och rider, vill helst ha rundor.

Efter många om och men lyckades jag finna den runda som jag varit nyfiken på. När jag går omkring i skogen ser jag också helt färska älgspår! Inte konstigt att Totto va stressad när vi va ute och red. Får lov att säga nu i efterhand att han skötte sig ganska bra i den situationen som vi va i. Älgarna va säker i närheten!


Läskigt det är med älgar ändå...


Hur reagerar era hästar när det gäller älgar?


Min fina bäbis!

 


 

 
 
sandra

sandra

11 november 2012 20:48

Pålle bryr sig inte särskilt över djuren i skogen.
Men jag däremot som är så himlans nojjig börjar sjunga och väsnas, kan ju vara en sabbeltandad tiger ;).

http://ponnykonst.blogg.se

Sofia Lindström

12 november 2012 09:32

Hihihi skönt att dom är lugna! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Lindström - 2 juni 2016 11:21

  Jag tror inte att någon som läser min blogg har missat hur nogrann jag är med invänjning på sommarbete? I alla fall så ska jag ändå skriva lite mer om det. ;)   Jag har sedan gräset börjat växa, succesivt vant hästarna vid det gröna "sockret"...

Av Sofia Lindström - 2 juni 2016 11:14

  Här om dagen grävde Erik ner vattenslangen tilll flottören i ena sommarhagen. Innan låg den över marken och vi hade råkat köra över den med någon tung maskin så den hade gått av. Nu har Erik fixat slangen och även gräft ner den. Blev väldigt bra....

Av Sofia Lindström - 1 juni 2016 21:10

  Fick inga bra bilder på blommorna. Men dom får duga sålänge. Blommorna blir lite snyggare när dom har fått gro till sig lite, just nu så ser dom lite taniga ut. Hade tänkt att ha polkapetunier vid stallet, men hittade inga. Så det fick bli gula m...

Av Sofia Lindström - 1 juni 2016 13:17

  I söndags släpptes hästarna på sommarbete. Det blev inte så mycket spring på hästarna, tyvärr, hade gärna velat ha en del "spring"bilder när jag stod i högsta hugg med kameran. ;) Men några bilder blev det allt. Här kommer ett gäng:      ...

Av Sofia Lindström - 1 juni 2016 09:14


  Nu har jag gått på ledighet. Till en början är det semsterledighet och sen går det över i föräldraledighet. Så jag kommer vara hemma länge, länge nu. Känns jätte konstigt! Men såklart jätteskönt och välbehövligt! :)   Har börjat på att plate...

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards