sofiastotto

Alla inlägg under december 2012

Av Sofia Lindström - 11 december 2012 18:03


Ser ni Totto? (Eller Ta Tongka som han endast hette här  ).


Vilken indianhäst flock han levde i.   


   

 



Av Sofia Lindström - 11 december 2012 08:58


Mysigt det är när katterna är med mig i stallet. Dom gör verkligen sitt där, dels är dom så troligt söta ( ) sen har dom stenkoll på möss som är där. Har sett små hål i halmen som det garanterat krypit möss i. Våra katter är super duper bra jägare! Kul för deras skull att det finns lite och göra här hemma, dom lär ju aldrig bli rastlösa lixom! Hahaha


Dom har även tuffat på sig en del sen dom såg hästarna för första gången. Jag minns det så väl när jag gick till hagen och en katt hängde med mig. 20m bort såg katten hästarna och stannar, vänder sig om och kutar i 10000km i timmen bort från jätte djuren. Hahaha.. Sen när de träffade på hästarna i stallgången gjorde dom likadant. Nu har i alla fall en utav katterna varit så modig och gått fram och nosat på Tottos mule. Framsteg!

Sen är dom i stallet riktigt mycket nu, så dom kommer nog att bara komma bättre och bättre överens med hästarna.   


Kassa bilder på en snöig söt katt:

     


 

Av Sofia Lindström - 11 december 2012 08:49


Blev rätt nöjd med min nya header faktiskt! Hade gärna velat att själva korten va lite ljusare, och att Mimmis kort hade en bättre bakrund. Men annars är jag ganska nöjd.    Har testat att ljusa bilderna i Photoshop, men det blev inte bättre än såhär.


Vad tycker ni? Är ni nöjda med er header på era bloggar (om ni har någon)?



 


 

Av Sofia Lindström - 11 december 2012 08:21


Föredrar ni stora eller små hästar?



Jag har alltid gillat mindre hästar/ponnys. Nu menar jag inte att jag inte gillar stora hästar med, men jag har sedan jag började rida föredragit de små hästarna. När jag va liten och gick på ridkola, sa jag att jag skulle ha en maxad D-ponny när jag blev stor. Det har jag nästan nu, Mimmi är ca152.    Totto är 157 och verkar stanna där, tror faktist inte han växer mer nu.


Kul att rida större hästar med!

Det är roligt att rida Ben och Fille som jag gjort ett par gånger, det sticker jag inte under stolen med. Men jag skulle inte vilja äga såna stora hästar. Jag känner självklart att det finns större potential i en stor häst; Det finns mer gångarter att plocka fram och det är oftast lättare att hoppa högre hinder med en större häst (vilket är ganska logiskt). Men jag känner att jag inte behöver sådan potential hos en häst, utan det räcker med mina "övervuxna ponnys" för de ändamål som jag har.


Jag har alltid föredragit mindre gångarter/ponny gångarter, varför kan jag inte riktigt svara på.. Det bara är så helt enkelt.

Sen tycker jag att det är otroligt häftigt med storhästgångarter.   


(Vilket snurrigt inlägg det blev.. Haha)


Som överst, föredrar du stora eller små hästar?


Lite gångarter finns det allt i lillkillen med   :

 


 



Av Sofia Lindström - 10 december 2012 21:49


Hej gamla blogg!   


Det va ett tag sedan sist. Nu är jag i alla fall tillbaka, och ska försöka göra mitt bästa att hålla denna blogg så uppdaterad som det bara går! 


Hoppas gamla och nya läsare vill följa med på min resa tillsammans med mina underbara hästar, Mimmi och Totto!



 

 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards