sofiastotto

Alla inlägg den 4 januari 2013

Av Sofia Lindström - 4 januari 2013 07:34


Bokade in ridning igår då Erik jobbade eftermiddag och jag vill gärna passa på när han inte är hemma. När jag rider mina hästar där emot så vill jag gärna att han är hemma, för att kunna få hjälp om något skulle hända!


Red själv i ridhuset och Maria va med på marken som stöd. Det blåsta ganska kraftigt ute, men Ben verkade inte bry sig om det. Han är däremot orolig till en början då han inser att han är själv i ridhuset. Porten och sarjdörren stod öppen ett tag, och när den stängdes så gnäggade han. Han förstod att ingen annan skulle komma in i ridhuset.

Till en början va han rätt så spänd, sen när jag kom till galoppen så bröt han av till slängtrav så fort jag gjorde en liten förhållning, och i andra varvet blev han stark. Men efter galopperna slappnade han av, och när det kändes bra så kom jag mot kombinationen som jag byggt.

Kombinationen bestod av; ett litet hinder, två galoppstprång, en paralelloxer på ca 80cm, två galoppsprång, och sen ett litet hinder.


Ben rullade fint över serien. Nu kändes det som att han hade accepterat att han va själv och tyckte att det va trevligt.

Vi fick många fina språng! En dag som man känner att man skulle kunna hoppat hur högt som helst! Kul när det känns så bra!

När jag hoppat klart och skulle avrunda ridningen fick vi en riktigt fin trav med. Här slapp jag driva så mycket som jag brukar och kunde bara låta honom rulla på, och han va mycket stadig!


Trevligt ridpass överlag!   


Ben i somras:

 


 


Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards