sofiastotto

Alla inlägg den 7 januari 2013

Av Sofia Lindström - 7 januari 2013 17:33


Jag hann ta med hästarna ut på varsin promenad!   Superglad! Dock bara i ca. 10min var, men bättre det än inget!

Kom hem senare från jobbet än vad jag trott, på grund av att tändiningen på bilen (där man sätter i nyckeln för att starta) bara snurrade runt. Efter många om och men, så ringde jag Erik.   Räddaren i nöden va beredd att åka ifrån jobbet för att hjälpa mig med bilen. Men när vi lagt på så fick jag igång bilen. Ringde Erik igen och beslöt mig för att vi skulle byta bil. För om det skulle hända igen så är han BRA mycket bättre på att lösa "bilproblem" än mig!


Väl hemma sprang jag in och åt några godisar för att orka ut till hästarna innan det blev mörkt. Tog fram reflexgrimmorna och en reflexväst till mig snälv och tog tag i första hästen som kom (Totto) och gick en promenad på grusvägen. Totto tyckte det va super trevligt och spanade på alla grejer som nu har tinat upp och ser lite annorlunda ut. Vi mötte en bil som kom i hög fart, men saktade ner när dom såg oss. Jag vinkade för att tacka för nedsaktningen och då va det plattan i bott igen, och bilen gasade iväg. Är en vinks betydelse att "allt är lungt, du får gärna gasa iväg igen", eller? Jag har nog missförstått, för jag har alltid tänkt/trott att vinken menade "Tack för att du saktade ner, jag uppskattar det när jag är ute och går med häst". Jaja.. Totto skötte sig fint, och blev inte det minsta orolig över bilen. Han har aldrig brytt sig om bilar, och det är VÄLDIGT skönt!

Mimmi stod och gnäggade ängsligt i hagen. Men så fort hon såg mig och Totto så blev hon tyst.    Bytte häst och gick iväg med Mimmi. Hon verkade förväntansfull. Totto pep och galopperade ut från lösdriften och spexade runt i hagen i en luftig trav. Inte visar dom så myclet kärlek till varandra när dom bara står i hagen. Hahaha..

Mimmi är super känslig och verkligen rolig att gå ut och gå med. Hon sköter sig så bra och stannar kvickt när jag stannar. Hon söker mycket kontakt med mig och jag ber om det, annars han hon gå och lukta på marken och snappa åt sig en liten grästuss eller liknade.

Sprang lite mer Mimmi med. Hon hostade tre gånger stackaren. Men hon blev så glad att hon slängde glatt på huvudet och kikade på mig som om hon sa -Ska vi busa nu? hihihi... sötnosan!   



 


 


Av Sofia Lindström - 7 januari 2013 08:23


Hoppas att jag kommer hem i så pass bra tid idag så att jag hinner promenera hästarna lite innan det blir mörkt! Vill verkligen försöka sätta igång dom. Och vill gärna ha en lugnt och långdragen igångsättning, då dom vilat så mycket förra året så tror jag att dom behöver de!

Mimmi kommer promeneras/skrittas uppsuttet och kanske travas liiite för att få ur sig hostan. Men mest promenader för hennes del.

Totto kommer jag att rida ut på så snart det bara går! Nu har det varit för halt. Vi har ju massor av backar i vår lilla skog, så man har inte kunnat rida där. Och även om snön har smällt där nu så är det "lerhalt" istället...   


Skriver lite mer ingående inlägg om detta i eftermiddag!   



 


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards