sofiastotto

Alla inlägg den 16 januari 2013

Av Sofia Lindström - 16 januari 2013 20:43


Hur många förknippar en ->förhållning?


Detta anser jag är en förhållning, jag sitter tillbaka för att få med mig Totto. Han svarar väldigt tydligt:

 


Och ur denna förhållning får jag fram detta:

 


Inte så tokigt!   


 

Av Sofia Lindström - 16 januari 2013 09:00


Gick ner i morses och gav hästarna frukost. Totto stod inne i lösdriften och mumsade på de sista höstråna som fanns kvar i nätet. Han kom fram och hälsade på mig och såg lite nyvaken ut. Jag började fixa med nytt hö, och jag ser ett par väldigt spetsade glada fuxöron i lösdfift öppningen. Mimmi ville också häsla god morgon. Världens sötaste lilla tjej kommer in med hela manen full av halm.   Hihi.. Så mysigt att se ändå (även om det är tråkigt att borsta ur) för det känns verkligen som att hon trivs när hon känner sig så pass trygg att hon kan ligga och sova/rulla sig inne i ligghallen.


Anledningen att jag blir så glad över att hon verkar trygg är för att hon inte är av den typen som "är trygg", eller hur jag ska uttrycka mig. Totto är så stabil och han utstrålar trygghet i kroppen. Mimmi däremot är känslig och osäker av sig. När det kommer i situationer som är annorlunda så står hon gärna lite på bakbenen och backar undan. Mendans Totto är mer nyfiken, stannar till, för att sedan gå fram och lukta på nyheten. Olika! Verkligen, lika intressanta båda två!


Men tillbaka till saken, så blir jag väldigt varm i hjärtat av att se att Mimmi vågar lägga sig ner. För hästar gör inte det om dom inte känner sig trygga. Dom vill ha alla fyra hovarna i marken för att kunna springa om någon fara dyker upp. Något att tänka på.   


Mimmi för ett par veckor sedan:


 

 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards