sofiastotto

Alla inlägg den 18 januari 2013

Av Sofia Lindström - 18 januari 2013 08:32


Om ni inte kan se klippet i förra inlägget så kan ni klicka på denna länk ---> Träning Totto <---



 


 

Av Sofia Lindström - 18 januari 2013 08:13


Detta klippet är från Januari 2012. Ett klipp på 10min, så tröttnar ni är det bara och spola fram.    Jag minns så väl att Lena ville att jag skulle ha kortare tyglar hela tiden. Hon sa också till mig att Totto va klar för att ridas mer ordentligt. Jag hade/har ändå svårt för att verkligen rida honom. Jag vill inte anstränga honom för hårt, eller tvinga honom till saker som han inte är redo för. Jag minns även att jag tyckte jag va extremt hård i handen denna lektion, vilket man ser på filmen att jag verkligen inte va! Hahaha..


Även om jag känner nu att jag har ett annat tänk och hellre rider mina hästar med långa tyglar, så har jag nog alltid haft det i mig. Jag har alltid ridit på glappande tyglar på Totto, även om jag trott att jag faktiskt höll hårdare i honom än vad jag gjorde. Jag har kämpat för att slippa att få en tung häst, vilket Totto säkert lätt skulle bli om man red honom mer klassisk dressyr. Han är både lat och av den tyngre modellen. Så skulle någon rida honom med mycket hand så skulle han garanterat ta den chansen och hänga i tygeln. Det är jag väldigt säker på!


Jag minns även redan från ridskolan att jag gav hästen väldigt mycket hand över hindren. Jag sa jämt att jag verkligen inte villa dra hästen i munnen. Så tanken fanns tidigt, även om jag itne har börjat djupdyka i det förräns nu!




 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards