sofiastotto

Alla inlägg den 20 januari 2013

Av Sofia Lindström - 20 januari 2013 20:16


Det va längesedan nu som jag skrev ett informativt inlägg. Något ni vill att jag skriver om? Har ni något problem med er häst? Jag skriver gärna ett längre inlägg om ni kommenterar!! Passa på!   



 


 

Av Sofia Lindström - 20 januari 2013 18:00


Idag har jag ridit Ben. Vi va själva i ridhuset, eller Maria var också med men på marken då.    I början va han lite spänd, dock inte så farligt, men man vill ju såklart att han ska sluta upp med att vara spänd överhuvudtaget helst!

Jag hade ställt upp en trekombination med ett kryss, två galoppsprång, en paralelloxer, två galoppsprång och sedan ett kryss.

Först va Ben väldigt seg, vilket gjorde att vi hade lite svårt att komma bra genom kombinationen. Han bröt av till trav mitt i och va lite "slingrig". Men efter ett tag flöt det på riktigt fint. När det kändes som bäst passade vi på att höja lite. Och efter ett tag låg paralelloxern på över 1m. Vi tog hindret två gånger då han petade ner en bom på första försöket. Andra gången kom vi klockrent och jag kände för första gången att han tog i över ett hinder.   hihihi..

Jätte kul att hoppa lite höjd! Det va alldeles för längesedan!



Ledig imorgon! Weehooo!   



Printscreen från en film, från ett annat tilfälle:

   


 


Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards