sofiastotto

Alla inlägg den 23 januari 2013

Av Sofia Lindström - 23 januari 2013 20:34


Ridit Ben två dagar i rad nu. Igår red vi markerbete och han skötte sig kanon! "Klockan" och bommar snett igenom. Klockan är fyra bommar på en volt, som man ska komma mitt på samtidigt som hästen ska vara lätt ställd inåt mitten.

Red studtals med bara skänkeln och han bara dansade fram. Efter ett tag blev han trött, och det märktes tydligt då han blev väldigt tung. När han travade av så hade han huvudet i backen. Hihi..


Idag hade Maria och Anna byggt upp kombinationer på bägge långsidorna. Ben kändes trött, så jag tog det väldigt lugnt. Tror han hade lite träningsvärk sen igår. Vilket jag med har lite grann om jag ska vara ärlig.    Fick jätte fina språng och han tyckte det va väldigt roligt att hänga på Fanny och Olivia. Han verkar tycka att det är kul att jaga andra hästar, för han får lite extra krut då!


Fick även hoppa Cessan idag igen. I början va hon kalas pigg!! Men efter jag kommit på kombinationerna ett par gånger så lugnade hon ner sig, och det känndes riktigt bra! Hon har världens spetsigaste öron när man styr mot hindren. Hihihi söt Cessan!


Tycker (som jag tidigare nämt) att det är kul att rida olika hästar!   


Okar tyvärr inte skriva så ingående idag. Är super trött! Gäsp..   


Hoppas alla har det fint!!!


Ben och Cessan:

 


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards