sofiastotto

Alla inlägg den 24 januari 2013

Av Sofia Lindström - 24 januari 2013 20:15


Nu när kylan kom tillbaka kraftigt valde jag att sätta på hästarna varsitt halstäcke.

Mimmi har ett rejält fodrat halstäcke, medans Totto har ett skal halstäcke. Val av täcken är ganska enkelt när det gäller mina hästar.

Mimmi är väldigt frusen och står och darrar, samt att hon nästan alltid är kall under täcken, även under tjocka vintertäcken.

Totto behöver inte speciellt tjocka täcken för att hålla sig varm. Däremot är jag noggrann med att faktiskt täcka honom ändå. Anledningen är för att han får rinnsnuva så fårt det blir kallt. Och täckar jag honom så försvinner rinnet i näsan.


Hur väljer man täcken till hästarna?

  - Kika på hur dom beter sig, samt känn ofta under täckena när hästarna har dom på sig. Är det för varmt eller kallt, så får man tänka om. Dock ska hästarna absolut inte vara för varma under täcken, bättre i så fall är det att det är åt andra hållet!



     


 

Av Sofia Lindström - 24 januari 2013 20:01


Både hästarna och katterna dricker oändligt mycket vatten nu när det är så kallt! Jag fyller på hästarnas vatten kärl två gånger om dagen, och katternas vattenskål får vi fylla på nästan varje dag. Och det brukar vi inte behöva göra! Kanske är det på grund utav kylan, men varför i så fall? Någon som vet?



Katten såg mig fylla på vatten till hästarna, och frågade snällt om att få dricka lite hon med   :

 


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards