sofiastotto

Alla inlägg den 2 februari 2013

Av Sofia Lindström - 2 februari 2013 20:43


Idag har jag varit hos Johanna. Hon och hennes kille har flyttat till en gård i Götene. Jag va där för första gången idag, så det blev en rundtur inne och ute på gården. Stort hus med härlig rymd. På gården finns stallplatser, paddock och hagar som Johanna är sugen på att inviga till sommaren. Charmigt ställe med fina omgivninar!



Väl hemma tog jag en promenad med hästarna. Mimmi först. Gick på grusvägen med henne. Det gick super bra ända tills vårn granne och barnbarn kom gåendes över gärdet brevid. Mimmi förstod inte vad som gick ute på gärdet och blev jätte uppspelt! Hon gick med huvudet högt och en böjd plym till svans. När dom väl va intill oss hälsar Mimmi med ett "drak blås" ur näsan. Grannen blev lite tillbaka dragna (dom har aldrig hållt på med hästar) men dom gick med oss en bit. Mimmi dansade brevid mig och gick i en passage liknande gång. Jag bara log och sa till grannen att jag tyckte att hon va sååå snygg!   hehehe.. Mimmi lugnade ner sig efter ett tag och verkade njuta av promenaden.


Totto fick sig en snabb promenad då solen höll på att gå ner. Jag gick en lite bit med honom i skogen och han va så glad så!   


Imorgon hoppas jag att jag kan rida lite. Längtar!!


I torsdags red jag Ben. Hoppade lite kombinationer. Han va ganska så slö och ville inte riktigt lyfta på fötterna. Han gjorde några skutt och även en backutspark. Men i helhet kändes det okej. I slutet släppte jag stigbyglarna och satt ner i traven. Då blev han riktigt fin, och rullade på helt stadigt och bärigt! Han behöver verkligen bli ordentligt uppvärmd innan han bjuder helt på sig själv!



   


 




Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards