sofiastotto

Alla inlägg den 4 februari 2013

Av Sofia Lindström - 4 februari 2013 20:59



Kloka ord, skrivna av Frida som bloggar på: SpeakingHorse



 


 

Av Sofia Lindström - 4 februari 2013 13:35


Har lasttränat idag med.   


Mimmi fick lastas först även idag. Hon va inte jätte sugen idag på att gå in, utan stod och väntade ett tag utanför transporten. Men efter ett tag så gick hon in tog några tuggor av maten och gick ut och in och ut igen osv. Sista försöket lockade jag in henne med hjälp av ett par morotsbitar. När hon gick in, ställde jag mig upp och backade försikigt ut henne. Hon skötte sig jätte bra och va helt lugn under hela träningen!   


Här är ett litet filmklipp från idag som verkligen bevisar hur lugn hon är! Lite svårt för mig som filmar samtidigt att få med mig den långa linan, men det berörde inte Mimmi:



 



Totto hängde med in på första försöket även idag. Han stod stilla inne ett tag och gick sedan ut igen. Han gick in helt på egna villkor igen och jag ställde mig upp och backade ut honom. Han fick gå ut och in med mig ett par gånger. Han och jag har tränat mycket lastning förr. Och jag minns faktiskt bara en gång som det gått dåligt, så jag har lite högre förväntningar på Totto. Med all rätt, då han inte tycker att det är vidare värst jobbigt.    Hahaha..


Jag övade även på lite trick inne i transporten med Totto, så att han kan förknippa lasningen med lite annat kul med. Och det uppskattades!   Hihihi..


Film från idag:


 


 

Av Sofia Lindström - 4 februari 2013 09:05


Länk till reklamfilm ---> Häst



Kommentar från en som kikat: I'm a grown man. Emotionally strong. But Jesus Christ. When that horse came running around the corner, I lost it. Thanks Busweiser. I now question my manhood.


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards