sofiastotto

Alla inlägg den 10 februari 2013

Av Sofia Lindström - 10 februari 2013 20:50


Mysigt det är när hästarna gnäggar och kommer fram och vill gosa. Att ha dom hemma, så nära är verkligen så underbart härligt!

Men om jag ska vara ärlig så kände jag inte likadant precis när jag tagit hem dom...


Dagen va kommen då vi skulle hämta hem hästarna. Totto kom hem först (och som jag tidigare skrivit om så va ju inte transportresan direkt okomplicerad). Han tog i alla fall det väldigt lungt här hemma och verkade trivas med en gång. Efter ett par timmar kom även vi med Mimmi. Totto blev glad att han fick en kompis men de gjorde inget stort för sig utan började med en gång att beta av det höga sommargräset.


Det va ganska sent och dags för att gå och lägga sig när hästarna väl va hemma. Jag minns att jag va nervös över om dom skulle stanna kvar i hagen eller inte. Vem vet om dom skulle bli rädda för något djur och hoppa över staketet eller liknande,skada sig eller stå och darra av rädsla för något, eller rent utav vara elaka mot varandra. Jag sov inget vidare värst bra den natten..

När jag sedan gick ut till dom på morgonen dagen efter så va jag lättad över att se att dom stod lugna och hela kvar i hagen. Dom verkade sams och nöjda med tillvaron.


Dock fick jag en klump i magen. Det va ju första gången som jag hade egna hästar hemma som va helt på mitt ansvar. Jag tänkte på allt som kunde hända och nästan ångrade mig att jag hade tagit hem dom(?). Jag va så orolig att jag kanske skulle glömma något, att fylla på vatten, fixa med saltsten glömma av dom helt. Jag kände mig väldigt ensam..

Jag tror det tog ungefär två veckor innan jag slappnade av och kände att jag verkligen kunde börja njuta av att ha dom hemma.


Inget man skulle tro idag att jag kände så för 9månader sedan. Men jo, så va det! Idag ångrar jag verligen inte att jag har dom hemma. Det är det bästa beslutet jag någonsin tagit, då det är och har alltid varit min största dröm!   

     

Underbara älskade!


   






Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards