sofiastotto

Alla inlägg den 17 februari 2013

Av Sofia Lindström - 17 februari 2013 18:17


När jag vaknar på mornarna och det är ljust ute, passar jag på och kika i vårt kontorsfönster. Där ifrån ser man ut över hästarnas vinterhage och har man tur kan man få en överblick på vad häsratna gör precis då. Idag snöade det, vilket brukar leda till en mycket busig Totto. Och mycket riktigt, ute i hagen jagar Totto runt på Mimmi för att få igång henne. De båda står på bakbenen i omgångar, kastar med huvudet och stojjar omkring. Så härligt att se! Mimmi passade även på att rulla sig i allt stoj. Hahaha..


Jag gick sedan ner till stallet och ut till hagen för att haka på deras lek lite grann. Totto förstod med en gång att jag ville vara med och travade efter mig, samt stegrade på avstånd och tyckte att det va roligt att även jag ville vara med. Sen fick dom hö och vatten och jag begav mig in för att äta frukost jag med.


Efter ett tag gick jag ut till stallet igen. Tog med mig Totto in. Jag borstade länge och väl, till Tottos stora förtjusning. Båda hästarna har börjat på att fälla en del, och då är det ju extra skönt att bli borstad. Träns och sadel åkte sedan på och jag hoppade upp på Totto och vi tog oss en tur på våran väg och lite i skogen. Idag va även första gången på länge som jag tog en galopp med Totto. Helt underbart! Totto va även väldigt mjuk och fin. Han gick i en låg och bärande form så gott som hela tiden, det är bara galoppen som han inte rikigt orkar bära sig i då han är så otränad i galoppen. Det va i alla fall en helt underbar uteritt och jag log både under ritten och en bra tid efter med.


Mimmi tog jag in lite senare på kvällen. Hon fick sig en rejäl borstgenomgång även hon. Det va lite blandad förtjusning, men mestadels så tyckte hon att det va trevligt. Får se om jag kanske hinnder rida henne lite imorgon.


Efter jag släppt ut Mimmi i hagen igen fixade jag iordning både i stalldelen och i sadelkammaren. Det va behövligt vill jag lova! Nu när det äntligen är lite mer bahaglig temperatur ute så är det roligare att hålla på med sådant pyssel!


Fina Totto efter uteritten:

 


 


Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards