sofiastotto

Direktlänk till inlägg 25 februari 2013

Härligt

Av Sofia Lindström - 25 februari 2013 19:24


Åh vad härligt det är att solen börjar kika fram! Två underbart vackra dagar som nu passerat, hoppas på mååånga fler!

Igår motionerade jag hästarna. Mimmi först. Hon fick testa Tottos westernsadel som verkligen låg super bra på henne! Bättre än på Totto faktiskt, så nu blir det att hitta en ny till honom igen..   Inte för att den ligger jätte dåligt på Totto, den ligger verkligen helt okej på honom, men jag vill inte rida 5 dagar i veckan med den. och det är ju tanken att jag ska komma igång så småningom att göra det med honom. Så jag får snällt slänga mig ut i djungeln igen.


Mimmi va pigg och glad. Igår tog vi även första galoppen på länge, och tusan vad glad hon blev! Helt underbar uteritt! Tänkte efter jag skrittat av Mimmi att denna tur nog blir svårslagen, när det sedan va Tottos tur att komma ut.


Totto fick hoppsadeln på sig för första gången sedan i höstas(?) Det kändes super konstigt att sitta i den. Och först va Totto väldigt spännd. Grannen hade hängt ut en massa mattor på staketet, och det va väldigt konstigt enligt Totto. Han stannade upp och va inte sugen på att gå fram något mer. Men med lite övertalande så gick vi förbi alla mattor utan större problem.

Efter framskrittningen tog vi lite uppvärmande trav, lång och låg. För att sedan skutta över stocken ett par gånger i båda varven. Sen hade jag även byggt upp ett "vanligt" hinder. Tyckte själv att det va ganska högt (tror det låg på 70cm ungefär) men jag gjorde inget större av det och red på i frisk trav fram mot hindret. Totto spetsade öronen till tusen, tog själv ett galoppsprång av egen vilja och flög över som om vi inte hade gjort något annat.

Rullade över hindret två gånger i båda varven. Och det va såå enkelt. Jag visade bara vart vi skulle så skötte Totto resten. Han är född till att hoppa! Han fixar det så lätt. Och jag har inte hoppat speciellt mycket på honom, ändå klarar han av att taxera själv och fixar hindren jag bygger upp, lätt som en plätt.


Två helt underbara ridturer på bästa hästarna! Ingen är gladare än mig.   


Hästarna fick gå utan täcke en stund mitt på dagen, det uppskattades! (Totto gäspar på första bilden  )

     


Hindret:


 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Lindström - 2 juni 2016 11:21

  Jag tror inte att någon som läser min blogg har missat hur nogrann jag är med invänjning på sommarbete? I alla fall så ska jag ändå skriva lite mer om det. ;)   Jag har sedan gräset börjat växa, succesivt vant hästarna vid det gröna "sockret"...

Av Sofia Lindström - 2 juni 2016 11:14

  Här om dagen grävde Erik ner vattenslangen tilll flottören i ena sommarhagen. Innan låg den över marken och vi hade råkat köra över den med någon tung maskin så den hade gått av. Nu har Erik fixat slangen och även gräft ner den. Blev väldigt bra....

Av Sofia Lindström - 1 juni 2016 21:10

  Fick inga bra bilder på blommorna. Men dom får duga sålänge. Blommorna blir lite snyggare när dom har fått gro till sig lite, just nu så ser dom lite taniga ut. Hade tänkt att ha polkapetunier vid stallet, men hittade inga. Så det fick bli gula m...

Av Sofia Lindström - 1 juni 2016 13:17

  I söndags släpptes hästarna på sommarbete. Det blev inte så mycket spring på hästarna, tyvärr, hade gärna velat ha en del "spring"bilder när jag stod i högsta hugg med kameran. ;) Men några bilder blev det allt. Här kommer ett gäng:      ...

Av Sofia Lindström - 1 juni 2016 09:14


  Nu har jag gått på ledighet. Till en början är det semsterledighet och sen går det över i föräldraledighet. Så jag kommer vara hemma länge, länge nu. Känns jätte konstigt! Men såklart jätteskönt och välbehövligt! :)   Har börjat på att plate...

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards