sofiastotto

Alla inlägg den 28 februari 2013

Av Sofia Lindström - 28 februari 2013 20:26


Ridit barbacka på båda hästarna två dagar i rad i endast repgrimma. Helt underbart mysigt och roligt!


Snabbt om ridpassen:


Igår:

Mimmi gick lungt och fint. Hon lyssnade bra på mig och va lugn.


Totto tog jag ett par skutt med. Han hoppade med glädje och ena gången bockade han så mycket att jag åkte fram på halsen. Tur hade jag då han drog upp huvudet så att jag kunde sätta mig tillrätta igen.


Idag:


Mimmi va lite piggare och även lite grinig. Hon va däremog mycket mjuk och dansade stundtals i en fin låg form. Tog ett par skutt med henne. Hon blev glad vill jag lova. Tvekade inte en sekund! Hon brallade även i galoppen och gjorde ett rejält skutt rakt upp i luften, tokan! Efter va hon super mysig och ville gosa mest hela tiden.   


Totto va inte så sugen på att bli riden kändes det som. Han tyckte jag kunde vara på backen. Testade att be honom vinka från häst ryggen. Fick fråga honom ett par gånger, men sen vinkade han så fin så!   Red bara en jätte kortis men fick för första gången fram riktigt bra ridning i repgrimman. Kul! Hoppade sedan av och arbetade honom lite lös. Tänk er, ingen inhägnad och Totto följer med mig ståtligt rest och hoppar hindren jag pekar på. Springer jag så springer han. Vilken lycka!


Mimmi från ridningen idag:

   


Totto i sitt nya snygga täcke:

 


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards