sofiastotto

Alla inlägg den 13 mars 2013

Av Sofia Lindström - 13 mars 2013 09:26


Brun westernsadel i syntet. Lätt och smidig. I bra skick!


1500:- ink. sadelgjord.


Passar hästar åt kallblodshållet.


Säljes pga. att det är för vid för mina hästar!

 

Sms:a/ring eller lämna en kommentar.  Tel: 07 30 300 126

 

 

 

 

Av Sofia Lindström - 13 mars 2013 09:01


Just nu tillåter inte underlaget för något annat än preomenader! Vissa ställen är det blankis och på andra ställen är det stenhårt. Ja, det skulle ju vara vår trädgård som det är mossa i som underlaget är fint, men där kan jag ju såklart inte vara varje dag. (Även om jag skulle vilja   )


I alla fall så bytte jag lite teknit i hagen igår för att kolla av intresset med att ungås med mig, då Tott inte har varit så sugen på att hänga med ett par gånger.
Jag tog repgrimma och longerlina, gick in i lösdriften och ut i hagen. Jag gick förbi hästarna med en energi som sa -Nu ska vi ut på äventyr och ha skoj! Jag ställde mig vid grinden och sa -Är det någon som vill hänga med?

Båda hästarna skyndade sig fram till grinden, Mimmi va snabbast då hon stod närmast till en början, till Tottos besvikelse, han försökte mad allt vad han hade att puffa bort Mimmi så att han kunde få hänga med istället. Hihih.. Mimmi hoppade i grimman och vi bar oss iväg på äventyr.


Vi gick en liknade runda som dagen innan. När vi kom till trädgården så började jag springa och till Mimmis förtjusning höjde hon nacken och böjde upp svansen och hängde med i härlig trav. Sedan studsade vi över stengården och ut på grusvägen. Denna gång hände Mimmi med utan att stanna. (Tror faktiskt det va något som hon såg eller kände lukten av dagen innan) Vi gick ut på Kalhygget och gick en runda där innan vi vände hem.

Över stenmuren, trav på gräsmattan och promenad ner till hagen igen.


Totto gnäggade längtansfullt och så fort jag visar upp repgrimman trycker han ner nosen i den. Samma runda som med Mimmi. Trav i trädgården som uppskattades lika mycket av honom. Och på kalhygget gick han nästan före för att inspektera det härliga nya området. När vi vänder hem tog jag sats över stenmuren och springer iväg lite efter. Jag länger linan och kikar snett bakom mig. Totto kommer studsandes över muren studsar även efter i en rodeo galopp på stället och piper av lycka! När jag stannar så stannar han. Vi fortsätter äventyra lite i vår trädgård och i skogen bakom vårt hus. Där fann vi ett litet dike med vatten i som vi båda hoppade över, Totto hängde med utan problem. Sen preomenerar iväg till hagen med en Mycket glad Totto!



Nu ska det bli spännande och se vad Totto tycker inför nästa promenad. Om han kommer fram först, eller om Mimmi får förtur?

Det återstår att se.   



 


    

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards