sofiastotto

Alla inlägg den 20 mars 2013

Av Sofia Lindström - 20 mars 2013 07:16



I söndags red jag båda hästarna. Det är fortfarande en del snö kvar i en av våra sommarhagar, så jag passade på att rida där.


Tog Totto i bara repgrimma och tyglar, och hoppade upp barbacka. Skrittade omkring först och efter ett tag trav. Vi busade mest runt och jag hade ingen direkt plan över vad vi enentligen skulle uppnå, mer än att vi skulle ha kul ihop.

Det va en liten gren som hade blåst ner som jag styrde Totto emot. Han fattade galopp helt självmant och precis efter studset över grenen så stannade han för att krumbukta sig.    Vi galopperade en del, och vi kom nästan inte ens frammåt för han bockade så. Hahaha..


Kom på mig själv med att hålla i manen, som jag alltid gör för säkerhetens skull. Men efter att ha testat galoppen ett par gånger så inser jag att jag verkligen inte behöver hålla mig i. Jag är så otroligt trygg på Totto, så underbart skönt! Och det är så lätt att hänga med i hans rörelser! Lycka!


Sen hämtade jag Mimmi. Hon fick också repgrimma och tyglar på, men även sadel. Jag tänkte att jag skulle passa på att galoppera lite med henne, och det känns tryggast med sadel då då det finns risk för att det går undan en del.   Hahaha..

Mimmi är trevlig att rida med repgrimma och hon lyssnar fint. Hon va allt på lite bus humör och åter igen upptäcker jag att Mimmi är westernriden sedan innan. Jag tog även lilla grenen med henne, och hon gjorde samma som Totto och kom fram själmant i galopp. Efter skuttet dock så drog Mimmi istället iväg i världens räser galopp. Haha.. Tur att bromsen fungerar (även i repgrimma) och det är bara och sjunka ner i sadeln så stannar hon helt. När jag sedan skulle vända henne, fick hon för sig att kasta sig iväg i världens fart (det va här som westerngrejen kom upp) något som inte jag är direkt van vid. Men även här lyssnade hon fint på bromsen. Sötnosan!



Hinner inte skriva mer nu då jag ska till jobbet. Men ha en fin dag allihop!   



 

Mina underbara!


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards