sofiastotto

Alla inlägg den 31 mars 2013

Mat

Av Sofia Lindström - 31 mars 2013 09:50


Jag har alltid tykt att Totto är ett stort matvrak! Han har alltid haft extrem stor aptit och stått och ätit mat hela dagarna. Han har alltid föst undan andra hästar för att han ska kunna äta. Detta trodde jag kunde bli ett problem med hästarna hemma. Speciellt då jag utfodrar med bara ett nät (dock väldigt stort).

Men icke!


Jo, Totto föser undan Mimmi. När han vill äta så äter han, - Men! Det är bara bra att han föser bort Mimmi, för hon om någon är ett matvrak! För även om Totto alltid äter när han vill osv. så syns inte det på Mimmi kan jag lova!   


Mimmi är på tok för rund, tyvärr. Speciellt tråkigt är det när Totto inte är för rund. Så jag vill ju inte dra ner på fodret till dom. Det enda jag kan göra är att ge Totto mer kraft foder än Mimmi för att relera. Men det ger jag ju dom inte varje dag, utan bara efter aktivering.


Jaja, dom överlever. Men jag trodde faktiskt inte att Mimmi kunde vara ett större matvrak än Totto, och jag va som sagt orolig att Mimmi inte skulle få tillgång till den mat som hon behöver. Men den oron släppte för rätt längesedan.   



 


 

Av Sofia Lindström - 31 mars 2013 09:09


Vaknade i morse och va sååå trött! Jag önskade för allt vad jag va värd att klockan bara skulle vara 7 så att jag kunde somna om en timma till. Men så kollade jag på klockan, och den va exakt 8. Så det va bara och pallra sig upp och gå ut och ge hästarna mat.

När jag sedan skulle ge hästarna vatten kikar jag på klockan inne i sadelkammaren. Jag va helt säker på att batterierna hade tagit slut, eller att det kanske va för kallt för batterierna eller liknande, för klockan där va bara strax efter 7.


Jag gick in och tänkte inte mer på det. Jag satte på kaffe och sedan kikade jag på klockan i köket. Den gick också tokigt till skillnad från mobilen. Då beslöt jag mig för att kolla på kalendern, och insåg att vi nu bytt till sommartid.   Det gillar vi!



Hoppas ingen annan har glömt av att ändra klockan, annars ger jag er nu här en liten påminnelse! 



Sommaren är jättevälkommen!

 


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards