sofiastotto

Alla inlägg den 2 april 2013

Av Sofia Lindström - 2 april 2013 21:21


Idag har jag verit på Granngården och handlat lite. Jag köpte en stor säck med mineraler, en ny saltsten och en del strålröta medel.


Mimmis strålar är ingen höjdare tyvärr, men dom har blivit lite bättre mot vad dom har varit i alla fall. Jag köpte med blåspray, som är bra till det mesta, även strålröta. Sen köpte jag "Hooffex frog & sole care" och "Truch magic", som vad jag har hört ska vara toppen till röta. Hoppas verkligen kunna få bukt på det ordentligt nu! Perfekt innan blöta våren kommer....   


Köpte även en ny hovrasp. Håller lite koll på hästarnas hovar själv då dom går barfota. Och det är lätt att en flik eller annat ställer till det, och då kan jag vara på och raspa bort "skadan" så att det inte blir värre. Min gamla rasp har blivit så slö, så nu va det dags för en ny. Lyxade till det med en för 300:- denna gång. Hoppas den håller lite längre än den gamla.   


 


 



Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards